KudoZ home » English to Dutch » Construction / Civil Engineering

trimmings

Dutch translation: sierbeslag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trimmings
Dutch translation:sierbeslag
Entered by: Saskia Steur

18:48 Mar 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / doors & windows
English term or phrase: trimmings
In een tekst over accessoires voor deuren en ramen:

"XXX is a complete range of fittings that includes lever handles, trimmings, door stoppers, window handles and much more"

Heeft iemand een idee wat trimmings in deze context zou kunnen betekenen?

Bedankt!

Gert
GertV
Belgium
sierelementen
Explanation:
Het gaat hier m.i. om afwerking, niet om het functionele beslag.

Het beslag wordt namelijk al specifiek benoemd.

Zie ook:
www.maco.at/english/02_harmony.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 22 mins (2004-03-28 21:11:16 GMT)
--------------------------------------------------

Desnoods: sierbeslag
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor sierbeslag.
Bedankt voor de hulp allemaal!
Gert
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5sierelementenSaskia Steur
3 +2afwerking, franje, beslag
Edward Vreeburg
4beslag
Maria van der Heijde-Zomerdijk


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
afwerking, franje, beslag


Explanation:
beslag is misschien wel het beste

Edward Vreeburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers: beslag
1 hr

agree  Tony Vandenborn: idd, beslag
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beslag


Explanation:
Trimmings zijn artikelen die gebruikt worden voor de afwerking, zoals klinken, sloten, etc. Dat noemen we in het Nederlands "beslag"

Maria van der Heijde-Zomerdijk
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
sierelementen


Explanation:
Het gaat hier m.i. om afwerking, niet om het functionele beslag.

Het beslag wordt namelijk al specifiek benoemd.

Zie ook:
www.maco.at/english/02_harmony.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 22 mins (2004-03-28 21:11:16 GMT)
--------------------------------------------------

Desnoods: sierbeslag


    Reference: http://www.maco.at/english/02_harmony.htm
Saskia Steur
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 38
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor sierbeslag.
Bedankt voor de hulp allemaal!
Gert

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris70
13 mins
  -> Thanks Iris

agree  vixen: sierbeslag
10 hrs
  -> Thanks, Vixen

agree  Erica Magielse
14 hrs
  -> Thanks, Erica

agree  Mirjam Bonne-Nollen
19 hrs
  -> Thanks, Mirjam

agree  Nadjezda Heymans: sierbeslag
1 day13 hrs
  -> Thanks, Nadjezda