KudoZ home » English to Dutch » Construction / Civil Engineering

Jersey barrier

Dutch translation: rijstrookgegrenzer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Jersey barrier
Dutch translation:rijstrookgegrenzer
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

14:33 Feb 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
English term or phrase: Jersey barrier
Ik weet precies hoe zo'n ding er uitziet, maar hoe heet hij? Een betonnen wegversperring, met een driehoekige basis en een rechtopstaand stuk er bovenop, om te voorkomen dat je een bouwterrein of een verkeerde weghelft oprijdt.
Herman te Loo
rijstrookbegrenzer
Explanation:
of dit de goede term is weet ik ook niet, maar het brengt misschien anderen op een idee
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4betonnen barrière
Marijke Mayer
2betonnen wegafzet-element
Henk Peelen
1 +1rijstrookbegrenzer
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
jersey barrier
rijstrookbegrenzer


Explanation:
of dit de goede term is weet ik ook niet, maar het brengt misschien anderen op een idee

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Ik vind het een goede benaming, maar bestaat helaas niet in Google als zodanig.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jersey barrier
betonnen barrière


Explanation:
Belvedere Maastricht... het centrum van de stad en Belvédère wordt in de hand gewerkt door de lange muren en gevelwanden van de Boschstraat en door de betonnen barrière, die door ...
www.belvedere-maastricht.nl/ site.php?p=36&id=21&n=0 - 52k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Marijke Mayer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
betonnen wegafzet-element


Explanation:
Inderdaad, die rijstrookbegrenzer strookt niet altijd met de werkelijkheid: het zijn niet altijd rijstroken. Dat wil niet zeggen dat het per se niet kan.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74