KudoZ home » English to Dutch » Cooking / Culinary

freeze dried oyster powder

Dutch translation: gevriesdroogd oesterpoeder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:freeze dried oyster powder
Dutch translation:gevriesdroogd oesterpoeder
Entered by: ntisnz

21:58 Feb 13, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Science - Cooking / Culinary
English term or phrase: freeze dried oyster powder
Nutritional supplements in tablet form.
I assume freeze dried and then ground into a powder and put into capsules.
ntisnz
gevriesdroogd oesterpoeder
Explanation:
vermoed ik ook ;)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Many thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5gevriesdroogd oesterpoeder
vic voskuil
3 +1(gevriesdroogd) oesterextract
Antoinette Verburg
4gevriesdroogde, gemalen oesterschelpen
Els Spin


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
gevriesdroogd oesterpoeder


Explanation:
vermoed ik ook ;)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Many thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: ja, kijk hier maar http://www.iens.nl/restaurantsVan/Nederland/restaurant.htms?...
2 mins
  -> dank je Saskia!

agree  HannaTheuwen
20 mins
  -> dank je Hanna!

agree  Linda Ferwerda
4 hrs
  -> dank je Linda

agree  Jan Willem van Dormolen
9 hrs
  -> dank je Jan Willem

agree  Huijer
9 hrs
  -> en dank je

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gevriesdroogde, gemalen oesterschelpen


Explanation:
Gebruikelijker dan 'poeder'. :-) Zie ook Google.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-02-13 22:41:13 GMT)
--------------------------------------------------

Excuus! Bij bijna alle 24 kookboeken die ik voor verschillende uitgevers heb gedaan, kreeg ik de instructie om 'poeder' vooral als 'gemalen' te vertalen, tenzij 'poeder' echt gebruikelijker was (knoflook, paprika). Maar Gerard heeft gelijk: die 'schelpen' kloppen waarschijnlijk niet!

Gevriesdroogde, gemalen oesters - moet het zijn, dus.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2007-02-13 22:42:30 GMT)
--------------------------------------------------

En Leo dus ook :-)

Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Ik weet niets van de keuken, maar dit zou me verbazen. De lege schelp kun je gewon malen, vriesdrogen doe je met preparaten die van nature nat zijn. en in die toestand niet houdbaar.
17 mins

neutral  Jan Willem van Dormolen: 'Gevriesdroogd gemalen' suggereert volgens mij dat er eerst gemalen en dan gevriesdroogd wordt. Ik zou dan zeggen: 'gemalen gevriesdroogde oesters'.
9 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(gevriesdroogd) oesterextract


Explanation:
Minder letterlijk, maar hier komt het m.i. op neer.

'Oyster-NZ™ Freeze Dried Oyster Powder (Crassostrea gigas)'
Product Description: Oyster - NZ™ is New Zealand premium grade Freeze Dried Oyster Extract.'
(ref.1)




    Reference: http://www.aromanz.com/oyster.htm
    Reference: http://www.vitamins.nl/oesterextract.htm
Antoinette Verburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Lijkt mij logischer dan de andere opties. Oesterextract wordt vaker gebruikt in voedingssupplementen
11 hrs