KudoZ home » English to Dutch » Cooking / Culinary

V-shaped poultry rack

Dutch translation: v-vormig rooster


14:03 Mar 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: V-shaped poultry rack
In een recept om kip op een traditionele, Franse manier te braden (niet gewoon in een braadschotel).

"If you have a V-shaped poultry rack, cook the bird breast down in the French manner. Otherwise, use any appropriate rack which will hold the bird firmly when set breast down".

Kent iemand de officiële Nederlandse benaming voor dit instrument?

Bedankt!

Gert
GertV
Belgium
Dutch translation:v-vormig rooster
Explanation:
Ik twijfel aan de vorm. Is het rooster V-vormig, of zijn de delen van het rooster V-vormig, zoals bij onderstaand voorbeeld?

"De barbecue is gemaakt van 3mm staal, waardoor hij tevens te gebruiken is als vuurschaal. De BBQ is opgebouwd uit losse delen, het V vormig rooster voorkomt het aanbakken van vlees en zorgt voor de afvoer van overtollig vet. Door zijn vernuftige design is de BBQ ergonomisch in het gebruik, en staat garant voor vele jaren BBQ plezier. Door zijn gelijkmatige warmteafgifte is de BBQ geschikt om vlees, vis en groente te bereiden. "
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Bedankt voor de hulp!

Gert
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2v-vormig roosterSaskia Steur
3v-vormige kippenpan
George Vardanyan


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
v-shaped poultry rack
v-vormige kippenpan


Explanation:
kippenpan


    Reference: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~melis/termbrowse.php?prefix=ki...
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Saskia Steur: deze link levert helaas niets op...
1 min
  -> enige die te vinden is

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
v-shaped poultry rack
v-vormig rooster


Explanation:
Ik twijfel aan de vorm. Is het rooster V-vormig, of zijn de delen van het rooster V-vormig, zoals bij onderstaand voorbeeld?

"De barbecue is gemaakt van 3mm staal, waardoor hij tevens te gebruiken is als vuurschaal. De BBQ is opgebouwd uit losse delen, het V vormig rooster voorkomt het aanbakken van vlees en zorgt voor de afvoer van overtollig vet. Door zijn vernuftige design is de BBQ ergonomisch in het gebruik, en staat garant voor vele jaren BBQ plezier. Door zijn gelijkmatige warmteafgifte is de BBQ geschikt om vlees, vis en groente te bereiden. "


    Reference: http://www.tuinhaard.nl/index.html
Saskia Steur
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt voor de hulp!

Gert

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Vardanyan: zonder kip maar duidelijk
40 mins
  -> Dankjewel, George. Er kan inderdaad een toevoeging bij, die verwijst naar gevogelte.

agree  Mirjam Bonne-Nollen: zie http://ca.store.yahoo.com/kitchenstock2002/meatandpoul.html voor een plaatje van een dergelijk rooster
17 hrs
  -> Dankjewel Mirjam. Mooie referentie