KudoZ home » English to Dutch » Cooking / Culinary

varietally labeled

Dutch translation: met de druivensoort vermeld op het etiket


19:17 Jul 3, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary / Wijn
English term or phrase: varietally labeled
Some of the great Sauvignon Blanc from the Loire ( either *varietally labeled* or sold as Sancerre, Quincy etc.

Hebben wij daar een vast Nederlands woord voor of is het "naar druifsoort gelabeld"?
Iris70
Dutch translation:met de druivensoort vermeld op het etiket
Explanation:
HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de bevestiging :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5met de druivensoort vermeld op het etiket
Jacqueline van der Spek
5naar variëteit geëtiketteerd
Jan Willem van Dormolen
5op verschillende wijzen gelabeldTon Remkes


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
met de druivensoort vermeld op het etiket


Explanation:
HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19
Grading comment
Bedankt voor de bevestiging :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
5 mins
  -> dank je wel, Tina

agree  Kate Hudson: Yup that's the ticket
1 hr
  -> dank je wel, Kate

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 hr
  -> dank je wel, Leo

agree  Ton Remkes
2 hrs
  -> dank je wel, Ton

agree  Saskia Steur
9 hrs
  -> dank je wel, Saskia

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
op verschillende wijzen gelabeld


Explanation:
(of *op verschillende/diverse wijzen gelabeld* of verkocht als Sancerre, Quincy enz.

Ton Remkes
Native speaker of: Native in DutchDutch

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
naar variëteit geëtiketteerd


Explanation:
Of inderdaad gewoon wat je al dacht: 'naar druifsoort gelabeld'.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4