KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

lake pigment

Dutch translation: lakpigment


11:48 Oct 31, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Science - Cosmetics, Beauty
English term or phrase: lake pigment
A lake pigment is a pigment manufactured by precipitating a dye with an inert binder, usually a metallic salt.

Hier wordt specifiek over Lake 30 Red (indigo bonded to calcium) en Lake 7 Red (tree resin bonded to calcium) gesproken.
Suzanne Deveson
Netherlands
Dutch translation:lakpigment
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2006-10-31 12:18:43 GMT)
--------------------------------------------------

Lakpigment wordt vaak gebruik, zoek het eens op...
Selected response from:

Moose Media
Belgium
Grading comment
Bedankt, Sandra!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lakpigment
Moose Media
4substraatpigment
Mels Dees
4roodpigmentMario Hendriks


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lakpigment


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2006-10-31 12:18:43 GMT)
--------------------------------------------------

Lakpigment wordt vaak gebruik, zoek het eens op...

Moose Media
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Sandra!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ghislaine van der Burgt: http://ec.europa.eu/eurodicautom/Controller
7 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roodpigment


Explanation:
Roodpigment. Volgens Babylon mag 'lake' ook vertaald worden als roodpigment.

Mario Hendriks
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor het meedenken, maar in dit geval ging het ook om andere kleuren.


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
substraatpigment


Explanation:
lakpigment kan ook, hoor

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-10-31 21:09:11 GMT)
--------------------------------------------------

lak- of substraatpigmenten zijn geen echte pigmenten. Het zijn meestal witte, poedervormige stoffen die met behulp van een (meestal wateroplosbare) kleurstof worden gekleurd. Voorbeelden: calciumcarbonaat of aluminiumhydraat, gekleurd met meekraprood (kraplak) of indigo. Dergelijke pigmenten zijn meestal niet erg lichtecht.

Mels Dees
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor de extra uitleg, Mels! Ik heb uiteindelijk toch lakpigment gebruikt, omdat ik het iets vaker tegenkwam.