KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

flagship shopfit

Dutch translation: paradepaardje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flagship
Dutch translation:paradepaardje
Entered by: Bedutched

09:18 Apr 3, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Cosmetics, Beauty
English term or phrase: flagship shopfit
XXX was the first store to open in the UK, followed by XXX, which enjoyed the first flagship shopfit worldwide.
Iris1972
paradepaardje op het gebied van winkelaankleding
Explanation:
Het is moeilijk om een definitie van 'shopfit' te vinden, maar voor zover ik kan zien staat het voor het inrichten en aankleden van een winkel (rekken plaatsen etc.).
Selected response from:

Bedutched
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2paradepaardje op het gebied van winkelaankledingBedutched
3 +3winkelinrichting van de bovenste plank
Nancy Seghers
3het vlaggenschip op het gebied van winkelinrichtingamulder


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
paradepaardje op het gebied van winkelaankleding


Explanation:
Het is moeilijk om een definitie van 'shopfit' te vinden, maar voor zover ik kan zien staat het voor het inrichten en aankleden van een winkel (rekken plaatsen etc.).

Bedutched
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Niet liever "winkelinrichting"?
1 hr

agree  Kitty Brussaard: With Henk's suggestion
1 day1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
winkelinrichting van de bovenste plank


Explanation:
"toonaangevend in winkelinrichting", "state-of-the-artwinkelinrichting" of iets dergelijks kan volgens mij ook wel

Nancy Seghers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
2 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Die plank is prachtig gevonden, houwen zo.
3 hrs

agree  frameworks
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het vlaggenschip op het gebied van winkelinrichting


Explanation:
Term vertalen alszijnde: vlaggenschip.

Zoals met veel andere marinetermen is ook het woord vlaggenschip overgenomen in het dagelijkse taalgebruik waar het de betekenis heeft van het belangrijkste of leidende lid van een groep. Het wordt ook gebruikt voor het meest aanwezige product, locatie, of service aangeboden door een bedrijf. Zo is Windows het vlaggenschip van Microsoft en is het vlaggenschip van Greenpeace de Rainbow Warrior.



amulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kitty Brussaard: Eens met uitleg betekenis, maar wordt in constructies als "het vlaggenschip op het gebied van" niet veelvuldig gebruikt in NL (cf. Google)
1 day6 mins