KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

feisty fawn

Dutch translation: speels reebruin


17:46 Apr 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Cosmetics, Beauty
English term or phrase: feisty fawn
Het is een omschrijving van een tint, een kleur oogschaduw.
Voorbeelden van omschrijvingen van andere tinten oogschaduw zijn: maagdelijk roze, gladde espresso, luchtige gelatine, vanilleroom,...
Iris1972
Dutch translation:speels reebruin
Explanation:
mijn duit in het zakje. Van Dale vertaalt feisty als uitbundig of speels. Uitbundig reebruin klinkt aardig met de herhaling van de b's, maar speels past weer lekker bij make-up.... Het moet passen bij de stijl van alle andere kleuren, niet?

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-23 14:34:45 GMT)
--------------------------------------------------

ps: ik weet niet veel van kleurennamen maar ik stelde me zelf een ander bruin voor bij reebruin dan wat het woordenboek zegt: licht geelbruin... Zandgeel zal wel niet passen bij make-up ha ha.
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2sprankelend reebruinCarolien de Visser
3 +1speels reebruin
Lianne van de Ven
2dappere blos
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dappere blos


Explanation:
Of, als je het allitererend wilt houden:
blakende blos

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ghislaine van der Burgt: Fawn is niet echt een blos, maar een kleur (beige-bruin). Feisty is ook meer een houding. Ik vind ook de vertaling niet echt iets dat een meisje/vrouw zou kopen..... Liever zoiets als Pittig Taupe. Sorry.
19 mins

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
sprankelend reebruin


Explanation:
Fawn is ree bruin en feisty betekent dartel, levendig.

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: mooi (maar een fawn is toch een hertje?) /// goh, hoe zou dat komen? :^)
33 mins
  -> Jazeker, het is een reekalf, maar betekent (volgens vD) ook reebruin

agree  Nadjezda Heymans
15 hrs
  -> Bedankt

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
speels reebruin


Explanation:
mijn duit in het zakje. Van Dale vertaalt feisty als uitbundig of speels. Uitbundig reebruin klinkt aardig met de herhaling van de b's, maar speels past weer lekker bij make-up.... Het moet passen bij de stijl van alle andere kleuren, niet?

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-23 14:34:45 GMT)
--------------------------------------------------

ps: ik weet niet veel van kleurennamen maar ik stelde me zelf een ander bruin voor bij reebruin dan wat het woordenboek zegt: licht geelbruin... Zandgeel zal wel niet passen bij make-up ha ha.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems
8 hrs
  -> bedankt Ron