KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

creamsicle

Dutch translation: roomoranje


17:47 Apr 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Cosmetics, Beauty
English term or phrase: creamsicle
Het is een omschrijving van een tint, kleur oogschaduw.
Voorbeelden van omschrijvingen van andere tinten oogschaduw zijn: maagdelijk roze, gladde espresso, luchtige gelatine, vanilleroom,...
Iris1972
Dutch translation:roomoranje
Explanation:
het is een soort creme oranje

zie link voor plaatje van een soort milkshake waar de kleur duidelijk is
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2roomoranje
Max Nuijens
4creme/oranje
Lianne van de Ven
3zachte perziktint/donzige perziktintNadjezda Heymans
3roomlolly
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
roomlolly


Explanation:
Samentrekking van 'cream' (room) en 'popsicle' (lolly).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
roomoranje


Explanation:
het is een soort creme oranje

zie link voor plaatje van een soort milkshake waar de kleur duidelijk is


    Reference: http://www.everythingcoffee-tea.com/images/ORANGEDRINK.JPG
Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser: of misschien zacht oranje?
35 mins
  -> bedankt, Carolien!

agree  Ron Willems: of romig oranje
16 hrs
  -> bedankt Ron!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
creme/oranje


Explanation:
Ik zou zelf creme-oranje zeggen maar er zijn meer creme / oranje hits op google.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zachte perziktint/donzige perziktint


Explanation:
Heb gekeken op google bij "Afbeeldingen"

Nadjezda Heymans
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14