KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

smooth out

Dutch translation: gladmaken, ontwarren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:smooth out
Dutch translation:gladmaken, ontwarren
Entered by: Nathalya

06:20 Jul 14, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / hairstyling
English term or phrase: smooth out
Context:

"If you need to smooth the hair out, use a classic styling or paddle brush and brush hair alternately forward and left to right."

Dank u!
Nathalya
Belgium
gladmaken
Explanation:
Afhankelijk van de verdere context kan dit ook verwijzen naar het glad of steil maken van haar dat van nature krullend of kroezend is. Ook wel 'ontkrullen' of 'ontkroezen' genoemd.



Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Dank u!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gladmaken
Kitty Brussaard
3ontwarrenJo Le


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ontwarren


Explanation:
Source: http://www.thefreedictionary.com/smooth out

smooth out - free from obstructions

Jo Le
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gladmaken


Explanation:
Afhankelijk van de verdere context kan dit ook verwijzen naar het glad of steil maken van haar dat van nature krullend of kroezend is. Ook wel 'ontkrullen' of 'ontkroezen' genoemd.





Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dank u!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jo Le: kan je haren ontkrullen met een gewone paddle brush? ik dacht dat ze daarvoor zo'n speciale stoomborstel moesten gebruiken. naja, ben geen kapper natuurlijk ;-)
47 mins
  -> Wat te denken van gebruik van een 'paddle brush' in combinatie met een fohn? Zie ook Google voor relevante hits :-)

agree  Tina Vonhof: "brush hair alternately forward and left to right" lijkt mij meer dan alleen maar ontwarren.
13 hrs
  -> Bedankt Tina! Ik denk zelf ook dat ontwarren zonodig onderdeel is van het gladmaken/stileren :-)