KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

Concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.

Dutch translation: droge huid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.
Dutch translation:droge huid
Entered by: Michel de Ruyter

20:05 Feb 15, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / moisture deprived skin
English term or phrase: Concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.
Beste,

Ik ben op zoek naar een goede vertaling voor "moisture deprived skin". Kan ik zeggen de "droge huid" of "vochtarme huid"

dank bij voorbaat
Sofie Van Herreweghe
droge huid
Explanation:
volgens mij is 'droge huid' in deze de juiste vertaling. letterlijk vertaald is 't natuurlijk 'vochtarme huid' , maar dit is meer spreektaal.
Selected response from:

Michel de Ruyter
Finland
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4vochtarme huid
Marleen Pieper
5gedehydrateerde huid
Leo Viëtor
4 +1droge huid
Michel de Ruyter


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.
droge huid


Explanation:
volgens mij is 'droge huid' in deze de juiste vertaling. letterlijk vertaald is 't natuurlijk 'vochtarme huid' , maar dit is meer spreektaal.

Michel de Ruyter
Finland
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.
vochtarme huid


Explanation:
In het Nederlands is er wel degelijk een verschil tussen een droge huid en een vochtarme huid.

"Een droge huid heeft een tekort aan vet en vocht. Een vochtarme huid heeft alleen een tekort aan vocht." Zie de links:

Uit een snelle scan op google lijkt dat in het Engels "dry" en "moisture deprived" door elkaar heen wordt gebruikt.

We hebben dus toch wat meer context nodig om te kunnen kiezen.


    Reference: http://www.allesoverpurecare.nl/alles-over-pure-care/huidtyp...
    Reference: http://www.gezondehuidwinkel.nl/images/stories/pdf/qa_droge_...
Marleen Pieper
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Inderdaad, een creme voor de droge huid geeft op een vochtarme huid niet het gewenste resultaat en omgekeerd :-)
11 mins

agree  xxxNMR: als het nog mooier wilt zeggen: die een gebrek heeft aan hydratatie
16 mins

agree  Ron Willems
45 mins

agree  Sanmar
1 day19 hrs

2 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
concentrated treatment for mature, moisture deprived skin.
gedehydrateerde huid


Explanation:
lijkt me een vrij strakke vertaling van 'moisture deprived'


    Reference: http://www.e-gezondheid.be/msn/msnnlarticle.asp?IDA=14660_40...
Leo Viëtor
Netherlands
Native speaker of: Dutch