KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

distressed colour

Dutch translation: beschadigd gekleurd haar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distressed colour-treated hair
Dutch translation:beschadigd gekleurd haar
Entered by: Ingeborg Gonizzi

09:13 Feb 20, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / haarproducten
English term or phrase: distressed colour
DISTRESSED COLOUR-TREATED HAIR

zwaargekleurd haar? Of iets totaal anders?
garthpuddle
Netherlands
beschadigd gekleurd haar
Explanation:
Het distressed verwijst naar het haar, niet naar de kleur.

Het haar heeft geleden onder de kleuringen staat er eigenlijk.
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Dankjewel Ingeborg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8beschadigd gekleurd haar
Ingeborg Gonizzi
3 +1beschadigd
Elma de Jong
4zie onder
Ron Willems


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distressed colour-treated
zie onder


Explanation:
je leest het verkeerd denk ik: het haar is distressed, omdat het color-treated is :-)

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
beschadigd gekleurd haar


Explanation:
Het distressed verwijst naar het haar, niet naar de kleur.

Het haar heeft geleden onder de kleuringen staat er eigenlijk.

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dankjewel Ingeborg!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
1 min

agree  Kate Hudson
10 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
12 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
24 mins

agree  Carolien de Visser
2 hrs

agree  Nicole Snoek
3 hrs

agree  Michel de Ruyter
11 hrs

agree  Kitty Brussaard
12 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
beschadigd


Explanation:
Lees je vaak op shampoos en andere haarproducten: voor beschadigd haar. Kan onder meer zijn doordat het haar vaak gekleurd is.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor je bijdrage!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fabulous Transl: agree
4 hrs