KudoZ home » English to Dutch » Cosmetics, Beauty

Note

Dutch translation: topnoot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Note
Dutch translation:topnoot
Entered by: AAAmedical

17:38 Apr 3, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Cosmetics, Beauty / cosmetics
English term or phrase: Note
Samenstelling van een parfum. Top note: citrus - pear, basil, frosted citrus.
Heart note: spices.
Base note: woody.
Nadjezda Heymans
topnoot
Explanation:
hier vind je ze allemaal
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4noot
Jacqueline van der Spek
5 +3topnoot
AAAmedical
4 +2boventoon
Chris Hopley
5toon
Saskia


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
toon


Explanation:
hope that helps

Saskia
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
noot


Explanation:
HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-03 18:48:14 (GMT)
--------------------------------------------------

De eerste te ruiken geur van een parfum wordt de topnoot genoemd. Vanaf het moment dat een parfum op de huid wordt gebracht tot een tiental minuten daarna is deze noot te ruiken. Vaak gebruikt de parfumeur voor de top onder meer sinaasappel-, citroen- en bergamotolie, omdat een top vluchtig, licht en fris maar toch pittig moet zijn. Sinaasappel, citroen en bergamot lenen zich daar het beste voor. Als de topnoot is uitgewerkt, treedt de middennoot naar buiten. Het parfum heeft zich dan volledig met de huid vermengd en toont zijn volle glorie. De middennoot bepaalt het karakter van een parfum, het eigene van een geur. Om de overgang van de lichte top naar de zware bodem geleidelijk te laten verlopen, wordt de midden-geur vaak opgebouwd uit bloemige geuren, zoals de geur van de anjer, roos, jasmijn of de Chinese ylang-ylang. De middengeur karakteriseert het parfum. Na zo\'n vier tot zes uur is de middennoot uitgewerkt en is alleen de basis nog te ruiken.


    Reference: http://www.frankfokke.nl/bach/index.html?http://www.frankfok...
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK
1 hr
  -> dank je, Alison!

agree  Leo te Braake | dutCHem: heb in die industrie gewerkt.
3 hrs
  -> dank je wel, Leo

agree  Will Matter
5 hrs
  -> dank je wel

agree  Marc Kuypers
14 hrs
  -> dank je wel, Marc

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
topnoot


Explanation:
hier vind je ze allemaal


    Reference: http://home.wanadoo.nl/r.a.koning/Miniaturen%20C.htm
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: ook in Jacqueline's antwoord referentie
1 hr
  -> dan je

agree  Leo te Braake | dutCHem: Mijn agree per ongeluk en ten onrechte bij Jaqueline ingevuld...
3 hrs

agree  Marc Kuypers
14 hrs
  -> dank jullie

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
boventoon


Explanation:
E.g.:
-> "Een verrassend fruitige wijn met een rijk parfum, waarin associaties met peren de boventoon voeren. Geur en smaak van goudgele appels...".
http://www.vindeponcin.nl/fleurducap.html


    Reference: http://www.vindeponcin.nl/fleurducap.html
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK
7 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: dit is een valse vriend! (bv ook: in de klas kan 1 belhamel de boventoon voeren!)
3 hrs