KudoZ home » English to Dutch » Economics

business model

Dutch translation: bedrijfsmodel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business model
Dutch translation:bedrijfsmodel
Entered by: Harmen Rijks

17:21 May 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: business model
Omschrijving van een Application Service Provider business model.

Het is vrijdag en ik kom niet verder dan 'zakelijk concept'. Wie heeft er een ander idee?
Harmen Rijks
United Kingdom
bedrijfsmodel
Explanation:
Van Amerongen, terminologie financieel management (zou volgens mij terminologie financieel beheer moeten heten)
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7bedrijfsmodel
Henk Peelen
4 +2business model
Steven Mertens


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
business model


Explanation:
Deze term wordt ook gebruikt in het Nederlands

Succes

Steven

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerda Rijsselaere: ja, maar dan in één woord liefst...
2 mins
  -> Dank je Gerda

agree  Willeke Barens: of met een streepje ertussen ....
29 mins
  -> Dank je Willeke

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
bedrijfsmodel


Explanation:
Van Amerongen, terminologie financieel management (zou volgens mij terminologie financieel beheer moeten heten)

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt Henk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: on both counts.
18 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
39 mins

agree  René Knoop
1 hr

agree  Sigrid Lensink-Damen: laten we het Nederlands houden... dus ben ik vóór...
2 hrs

agree  xxxmariette
5 hrs

agree  Nico Staes
13 hrs

agree  Annette van der Lei: of ondernemingsmodel....
16 hrs