KudoZ home » English to Dutch » Economics

cut off its credit line

Dutch translation: de kredietfaciliteiten beëindigd/stopgezet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cut off its credit line
Dutch translation:de kredietfaciliteiten beëindigd/stopgezet
Entered by: Jack den Haan

21:46 Feb 20, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / banks
English term or phrase: cut off its credit line
HSBC has cut off its credit line for the company.
Toiny Van der Putte-Rademakers
de kredietfaciliteiten beëindigd/stopgezet
Explanation:
Bijvoorbeeld: HSBC heeft de kredietfaciliteiten voor het bedrijf beëindigd.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Het mocht niet informeel zijn, dus dit antwoord is het geworden. Hartelijk bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2de geldkraan geslotenLinda Ferwerda
4 +2de kredietfaciliteiten beëindigd/stopgezetJack den Haan


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
de kredietfaciliteiten beëindigd/stopgezet


Explanation:
Bijvoorbeeld: HSBC heeft de kredietfaciliteiten voor het bedrijf beëindigd.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Het mocht niet informeel zijn, dus dit antwoord is het geworden. Hartelijk bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix
1 hr
  -> Bedankt H.

agree  Roeland
8 hrs
  -> Bedankt Roeland.

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
de geldkraan gesloten


Explanation:
...als het iets minder officieel mag.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: ik zou zeggen "dichtgedraaid" - als het dan toch minder officieel mag
36 mins
  -> helemaal gelijk...ik bedacht het me ook toen ik in bed lag.....

agree  Jack den Haan: Ook met Herman. En Linda, neem jij je werk ook al mee naar bed?
9 hrs
  -> erg hè? :-)