KudoZ home » English to Dutch » Economics

outsorucers

Dutch translation: outsourcers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outsorucers
Dutch translation:outsourcers
Entered by: Roel Verschueren

17:16 Apr 1, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Economics
English term or phrase: outsorucers
Globalisation, too, is changing the way people work and the jobs they do.
Today, companies rely on long chains of producers and outsourcers that are spread across the globe and which rely on advanced communications for coordination.
Toiny Van der Putte-Rademakers
outsourcers
Explanation:
opgelet: outsourcers zijn mensen die door de ondememing worden ingehuurd wegens hun specialisatie en bijzondere kennis enerzijds, maar het zijn ook ondernemingen of individuën die in opdracht van de onderneming in onderaanneming bepaalde activiteiten vervullen die door de onderneming in eigen land bijvoorbeeld te duur zou uitvallen. Mooi voorbeeld: KLM outsourced haar call-center en boekhouding in India.
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Outsourcers is het geworden. Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2outsourcers
Roel Verschueren
3 +2opdrachtgeversxxxNMR
3 +1uitbesteders
Jan Willem van Dormolen
3 +1outsourcers of detacheringsbureausLinda Ferwerda


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
outsourcers of detacheringsbureaus


Explanation:
Beide wordt gebruikt.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt Linda. Outsourcers is het geworden.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Spin: Of onderaannemers. Ligt er dus aan in welke branche.
2 hrs

neutral  Gerard de Noord: Veel outsourcers detacheren niet.
3 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
outsourcers


Explanation:
opgelet: outsourcers zijn mensen die door de ondememing worden ingehuurd wegens hun specialisatie en bijzondere kennis enerzijds, maar het zijn ook ondernemingen of individuën die in opdracht van de onderneming in onderaanneming bepaalde activiteiten vervullen die door de onderneming in eigen land bijvoorbeeld te duur zou uitvallen. Mooi voorbeeld: KLM outsourced haar call-center en boekhouding in India.

Roel Verschueren
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Outsourcers is het geworden. Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olli Leroy: Ik denk dat dit een tween-geval is. Soms is het beter om de originele benaming te behouden en dat hoort ook bij globalisatie.
2 hrs

neutral  avantix: In het voorbeeld: dus is KLM de outsourcer en niet het call center of de boekhoudfirma.... Ben het wel eens met het handgaven van het woord outsourcer
6 hrs

agree  Luc Dielis: In België wordt alvast meer gebruikt gemaakt van de term outsourcer dan van vb. uitbesteders.
13 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uitbesteders


Explanation:
Ik heb toch al de naam van purist, dus vooruit, ik ga nog maar eens matten met de Bierkaai.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Soms keert de wal het schip.
2 hrs
  -> Dank je wel.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
opdrachtgevers


Explanation:
eens met JW, maar er is een gewoon Nederlands woord.
Tenzij het hier om toeleveringsbedrijven gaat (die immers ook weer uitbesteden).

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt! Ik heb toch voor outsourcers gekozen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
1 hr

agree  xxxNicole_BC: vind ik ook de meest eenvoudige oplossing
1 hr

neutral  Gerard de Noord: Ik vind dit geen gelukkige vertaling, omdat je dan opdrachtgevers hebt aan wie je opdrachten geeft.
1 hr

neutral  Roel Verschueren: sorry, maar outsourcers is toch echt wel een ingeburgerd woord ondertussen.
12 hrs