KudoZ home » English to Dutch » Economics

boom and bust

Dutch translation: hoog- en laagconjunctuur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boom and bust
Dutch translation:hoog- en laagconjunctuur
Entered by: TMJS

15:18 Jan 14, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: boom and bust
Wat is de Nederlandse term voor een boom and bust economy?

Dank bij voorbaat.
TMJS
hoog- en laagconjunctuur
Explanation:
niet erg sassy misschien, maar wel adequaat
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Omdat later 'boom' en 'bust' ook apart wordt genoemd, kies ik voor deze vertaling. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Omschrijven
Ingeborg Gonizzi
3hoog- en laagconjunctuur
Ron Willems
3bloei en verval
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bloei en verval


Explanation:
...

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ingeborg Gonizzi: Opkomst en ondergang
1 min

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Omschrijven


Explanation:
Ik weet niet of er een letterlijke vertaling voor bestaat. Ik zou er iets van maken in de trant van een (te) snel groeiende economie, die zichzelf voorbijrent om vervolgens weer in te storten. Of als een zeepbel uit elkaar spat.

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sherefedin MUSTAFA: Bloei en verval
1 min

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoog- en laagconjunctuur


Explanation:
niet erg sassy misschien, maar wel adequaat

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 124
Grading comment
Omdat later 'boom' en 'bust' ook apart wordt genoemd, kies ik voor deze vertaling. Bedankt.