KudoZ home » English to Dutch » Economics

black-market arbitrage

Dutch translation: zwartemarktregulering


08:44 Jul 6, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Science - Economics / economie
English term or phrase: black-market arbitrage
Even if it were possible, it would set up a market in which there were two prices for the same good – an anomaly which black-market arbitrage would quickly destroy.
Inge Kuipers
Dutch translation:zwartemarktregulering
Explanation:
Kennelijk is er in dit systeem ook een lichaam dat ingrijpt bij ongewenste ontwikkelingen?
Misschien kan zelfs een letterlijke vertaling (zwartemarktarbitrage).
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(gelijktijdige) aan- en verkoop op de zwarte markt
TMJS
1 +2zwartemarktregulering
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
zwartemarktregulering


Explanation:
Kennelijk is er in dit systeem ook een lichaam dat ingrijpt bij ongewenste ontwikkelingen?
Misschien kan zelfs een letterlijke vertaling (zwartemarktarbitrage).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: De 'carbon trading' - in NL 'emissiehandel' (in CO2) - vindt plaats binnen een zgn. 'trading system'. Voor Europa is dit opgesteld door de EU. Dit handelssysteem laat het opzetten van een markt met 'two different prices for the same good' idd niet toe.
1 hr
  -> Dank je wel.

agree  Erik Boers: Ik zou het op arbitrage houden (zie uitleg Jaap). Het gaat m.i. niet om een regulerend lichaam, maar om zwartemarkthandel die ontstaat doordat er prijsverschillen bestaan, en die vervolgens de verschillen doet verdwijnen ("destroy").
1 hr
  -> Dank je wel.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(gelijktijdige) aan- en verkoop op de zwarte markt


Explanation:
Arbitrage is het gelijktijdig kopen en verkopen op verschillende markten teneinde gebruik te maken van prijsverschillen (zie onderstaande link).


    Reference: http://www.belegger.nl/encyclopedie/term/Arbitrage
TMJS
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 15