KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

lab answer keys

Dutch translation: voorbeelduitwerkingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lab answer keys
Dutch translation:voorbeelduitwerkingen
Entered by: Roeland

11:47 Aug 14, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Education / Pedagogy
English term or phrase: lab answer keys
Uit een beschrijving van een studiesituatie:
"The labs that are provided are completely prescriptive so that no lab answer keys are required."
(labs zijn hier werkplaatsen/cursuslokalen)
Wat zijn 'lab answer keys'?
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
voorbeelduitwerkingen
Explanation:
Een Lab is een practische les die bij een stukje theorie hoort, werkopdracht heette dat vroeger voordat het amerikaans de voertaal werd in het onderwijs. De answer keys zijn dan voorbeelduitwerkingen van deze opdrachten, die niet alleen maar het antwoord geven maar ook de juiste methode om deze te vinden.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2006-08-14 12:08:29 GMT)
--------------------------------------------------

Voor het genmak:
De (werk)opdrachten zijn voldoende beschrijvend zodat voorbeelduitwerkingen overbodig zijn.
Selected response from:

Roeland
Netherlands
Grading comment
Dank jullie wel allemaal. Volgens mij past deze het beste.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2voorbeelduitwerkingen
Roeland
2 +1antwoordcodes voor het practicum
Caroline de Hartogh BBA
2legenda/verklaring van de antwoorden van de...
Willemina Hagenauw


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
legenda/verklaring van de antwoorden van de...


Explanation:
Zo maar een idee? Weet je zeker dat lab "cursuslokaal" is hier? Want hoe kan een cursuslocaal "prescriptive zijn? (Tenzij ze in een bouwplan worden voorgeschreven wellicht...).
Good Luck!



Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
voorbeelduitwerkingen


Explanation:
Een Lab is een practische les die bij een stukje theorie hoort, werkopdracht heette dat vroeger voordat het amerikaans de voertaal werd in het onderwijs. De answer keys zijn dan voorbeelduitwerkingen van deze opdrachten, die niet alleen maar het antwoord geven maar ook de juiste methode om deze te vinden.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2006-08-14 12:08:29 GMT)
--------------------------------------------------

Voor het genmak:
De (werk)opdrachten zijn voldoende beschrijvend zodat voorbeelduitwerkingen overbodig zijn.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank jullie wel allemaal. Volgens mij past deze het beste.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roos Kolkena
2 hrs

agree  Maleen Hof
1 day3 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
antwoordcodes voor het practicum


Explanation:
d.w.z. aangezien de werkplaatsen/ cursuslokalen/ practicumruimten volgens de regels zijn ingericht, hoeven er geen additionele antwoordcodes te worden verzonnen.
Kun je daar iets mee?

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-08-15 08:07:31 GMT)
--------------------------------------------------

Tina heeft gelijk: practicum als practische les. De antwoordcodes zouden dan betrekking hebben op het standaardiseren van vragenlijsten, waarbij de antwoorden op basis van codes op een gemakkelijke manier kunnen worden verwerkt. Die hoeven dus niet meer te worden opgesteld.

Caroline de Hartogh BBA
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Maar wat zijn dan antwoordcodes?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Eens met je vertaling maar niet met de uitleg. Een practicum, zoals Roeland zegt, is een practische les, waarin vraagstukken worden behandeld - vandaar de antwoordcodes.
5 hrs