KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

state community college

Dutch translation: hoger onderwijsinstellingen


11:04 Jun 28, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: state community college
Accredited educational institutions, such as K-12, universities, private/public colleges, and state community colleges, may download and reproduce the Documents for distribution in the classroom.
Renate van den Bos
Dutch translation:hoger onderwijsinstellingen
Explanation:
Misschien kan je hier beter voor een wat algemenere term gaan (...en andere onderwijsinstellingen) , omdat wij dat systeem hier niet kennen, of het laten staan zie (http://www.edusite.nl/edusite/nieuws/11859)
Selected response from:

Marit Planken
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2hoger onderwijsinstellingenMarit Planken
4community college
Antoinette vH
4streekcollege
Albert Stufkens
3 -1Regionaal opleidings centrum / ROCxxxC Gijsbers


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Regionaal opleidings centrum / ROC


Explanation:
Aan de hand van Wikipedia lijkt het me een soort ROC, ze doen volwasseneneducatie, plm 2 jaar. Voornamelijk mensen uit de regio en 'lower-level tertiary education'.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Community_college
xxxC Gijsbers
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Hoewel de ROC's graag anders suggereren, zijn ze absoluut niet de enige instellingen voor volwasseneneducatie in Nederland.
29 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
hoger onderwijsinstellingen


Explanation:
Misschien kan je hier beter voor een wat algemenere term gaan (...en andere onderwijsinstellingen) , omdat wij dat systeem hier niet kennen, of het laten staan zie (http://www.edusite.nl/edusite/nieuws/11859)

Marit Planken
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Inderdaad, algemene term of laten staan met uitleg tussen haakjes
25 mins

agree  Roel Verschueren
49 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
streekcollege


Explanation:
streekcollege, klein college voor studenten uit streek waar hij is gevestigd (dat flexibel studieprogramma en dag- en avondcursussen aanbiedt)


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-28 12:50:04 GMT)
--------------------------------------------------

Bron: Babylon

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

28 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
community college


Explanation:
Ik heb zelf op een dergelijk college gezeten en er mijn zgn. "A.A.-degree" gehaald. Een community college volgt op de high school. De tuition is erg laag voor residents. Veel studenten doen er dan ook hun "general education" en gaan dan naar een universiteit. Ook dient zo'n college als een beroepsopleiding, ligt er maar net aan welke cursussen je volgt. Het ligt aan het doel van je vertaling of je het systeem in de US juist wel wilt beschrijven of niet.

Antoinette vH
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4