KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

boarding school

Dutch translation: vermindering van het aantal kinderen op kostscholen


15:51 May 13, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy / school
English term or phrase: boarding school
decline of the number of kids at boarding schools
dennis
Dutch translation:vermindering van het aantal kinderen op kostscholen
Explanation:
Hallo,

Decline is vermindering in deze context.

Het aantal kinderen is duidelijk lijkt mij.

Op kostscholen kan je vervangen door kostschool in het enkelvoud.

Of je kan zeggen "vermindering van het aantal kinderen die naar een kostschool gaan" (Eerst vertaling is beter)

Veel succes ermee,

Groeten,

VertalerX

Selected response from:

vertalerX
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4inernaat
swisstell
5 +2internaat
Laurent Slowack
5vermindering van het aantal kinderen op kostscholenvertalerX
4Vermindering van het aantal kinderen DAT naar een kostschool GAAT.
Hilde Hoven


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
inernaat


Explanation:
or: kostschool

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 16:09:10 (GMT)
--------------------------------------------------

excuse the typo: internaat

swisstell
Italy
Native speaker of: German

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: inTernaat
5 mins
  -> thanks, of course! goofy typo.

agree  Ann Bishop
11 mins

agree  Linda Ferwerda
24 mins

agree  Nienke
1 hr

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
internaat


Explanation:
Ook: kostschool



    van Dale Groot Woordenboek
Laurent Slowack
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
5 mins

agree  Nadjezda Heymans
46 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vermindering van het aantal kinderen op kostscholen


Explanation:
Hallo,

Decline is vermindering in deze context.

Het aantal kinderen is duidelijk lijkt mij.

Op kostscholen kan je vervangen door kostschool in het enkelvoud.

Of je kan zeggen "vermindering van het aantal kinderen die naar een kostschool gaan" (Eerst vertaling is beter)

Veel succes ermee,

Groeten,

VertalerX



vertalerX

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vermindering van het aantal kinderen DAT naar een kostschool GAAT.


Explanation:
Sorry to to correct, but if you'd use this sentence, use 'dat' instead of 'die' and 'gaat' instead of 'gaan' because these words relate to 'aantal' en niet to 'kinderen'. Good luck.

Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch