ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

small world play

Dutch translation: fantasiespel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:small world play
Dutch translation:fantasiespel
Entered by: Willemina Hagenauw

15:02 Oct 9, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / learning through playing
English term or phrase: small world play
This activity can be used with children who are very familiar with construction workers and their tools through previous small world play opportunities.

I know what they mean, but cannot think of a good Dutch expression.
Willemina Hagenauw
fantasiespel
Explanation:
Fantasiespel, waarbij kinderen met heel eenvoudige middelen, bv. lege dozen of andere 'gevonden' materialen een situatie uitbeelden.

Een paar referenties, zowel Engels als Nederlands:

http://www.redhen.ie/smallworldplay.htm
http://www.tts-group.co.uk/Range.aspx?cid=1&rid=7&page=1

http://www.kp-kinderopvang.nl/loc-cre-07-dans.html
http://www.lesidee.nl/data3/dataid_velden/dataId458.html



Selected response from:

Tina Vonhof
Grading comment
Many thanks!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fantasiespel
Tina Vonhof
3 +1...doordat ze dit eerder op andere manieren nagespeeld hebben.Bieke Bernaert
3door eerdere spelletjes waarbij volwassenen werden geïmiteerd
Els Hoefman


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...doordat ze dit eerder op andere manieren nagespeeld hebben.


Explanation:
Hangt er een beetje van af wat die activity is... iets van speelgoed? Of een rollenspel?

Bieke Bernaert
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Max Nuijens: maar hoezo "op andere manieren"?
14 mins
  -> Met ander speelgoed, of via andere rollenspellen, of computerspellen... zal uit de context moeten blijken.

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
door eerdere spelletjes waarbij volwassenen werden geïmiteerd


Explanation:
of iets dergelijks.

Els Hoefman
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fantasiespel


Explanation:
Fantasiespel, waarbij kinderen met heel eenvoudige middelen, bv. lege dozen of andere 'gevonden' materialen een situatie uitbeelden.

Een paar referenties, zowel Engels als Nederlands:

http://www.redhen.ie/smallworldplay.htm
http://www.tts-group.co.uk/Range.aspx?cid=1&rid=7&page=1

http://www.kp-kinderopvang.nl/loc-cre-07-dans.html
http://www.lesidee.nl/data3/dataid_velden/dataId458.html






    Reference: http://www.redhen.ie/smallworldplay.htm
Tina Vonhof
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Many thanks!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  polymath: dit is het 100%
15 hrs
  -> Dank je Chris.

agree  Erica Magielse: of imitatiespelletjes
2 days22 hrs
  -> Dank je Erica. Kinderspel is eigenlijk altijd imiteren van iets wat ze gezien of gehoord hebben en daarop met hun eigen fantasie verder borduren.