KudoZ home » English to Dutch » Education / Pedagogy

attended study oriented

Dutch translation: bedoeld voor klassikaal onderwijs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:attended study oriented
Dutch translation:bedoeld voor klassikaal onderwijs
Entered by: Henk Peelen

15:11 Dec 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / education types of courses
English term or phrase: attended study oriented
The courses consist of three levels with different modules and are attended study oriented.

Volgens mij betekent het "attended" dat ze bijgewoond moeten worden, maar hoe zeg je dat nou in goed Nederlands?
Willemina Hagenauw
bedoeld voor klassikaal onderwijs
Explanation:
lijkt me kunnen.
bedoeld voor klasonderwijs



Internetreferentie:

klassikaal onderwijs/klassikale training

Kwaliteitsvergelijking klassikaal onderwijs vs e-learning: zie 1ste referencie.

http://www.microsoft.com/netherlands/train_cert/mcseupgrade/...

Microsoft en de Microsoft CTEC's bieden ambitieuze IT-professionals een breed scala aan MCSE en MCSA (nieuw!) trainingstrajecten aan, waarbij lesvormen als eLearning en klassikale training, al dan niet gecombineerd met zelfstudie en examencoaching, op efficiënte wijze worden ingezet om deelnemers versneld de MCSA- en/of de MCSE-status te helpen behalen.

In mijn werk als trainer in een bedrijf in Nederland spraken wij altijd van een klassikale training. In scholen wordt meer gesproken van klassikaal onderwijs.

References:

http://e-learning.surf.nl/e-learning/websites/314
http://www.actconsultants.nl/klassikaal.htm
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Henk, klassikaal is de oplossing hier.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bedoeld voor klassikaal onderwijs
Henk Peelen
4contactonderwijs
Francina


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contactonderwijs


Explanation:
contactonderwijs - face-to-face instruction


Francina
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bedoeld voor klassikaal onderwijs


Explanation:
lijkt me kunnen.
bedoeld voor klasonderwijs



Internetreferentie:

klassikaal onderwijs/klassikale training

Kwaliteitsvergelijking klassikaal onderwijs vs e-learning: zie 1ste referencie.

http://www.microsoft.com/netherlands/train_cert/mcseupgrade/...

Microsoft en de Microsoft CTEC's bieden ambitieuze IT-professionals een breed scala aan MCSE en MCSA (nieuw!) trainingstrajecten aan, waarbij lesvormen als eLearning en klassikale training, al dan niet gecombineerd met zelfstudie en examencoaching, op efficiënte wijze worden ingezet om deelnemers versneld de MCSA- en/of de MCSE-status te helpen behalen.

In mijn werk als trainer in een bedrijf in Nederland spraken wij altijd van een klassikale training. In scholen wordt meer gesproken van klassikaal onderwijs.

References:

http://e-learning.surf.nl/e-learning/websites/314
http://www.actconsultants.nl/klassikaal.htm



    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=249663
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hartelijk dank Henk, klassikaal is de oplossing hier.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: 'classroom courses' is also the more common term in English.
3 hrs