KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

tag silicon

Dutch translation: tagsilicone


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tag silicon
Dutch translation:tagsilicone
Entered by: Alex Temmingh

14:52 Jun 23, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: tag silicon
Precisia's products will use Impinj's Monza™, EPCglobal™ Generation 2-compliant RFID tag silicon, as well as its ZumaRFID™ Class 0+ chips.
Ik weet wat een rfid-tag is, maar zie de relatie met 'silicon' niet; begrijp 'compliant' ook niet goed hier.

Elke suggestie is welkom!
Alex Temmingh
*
Explanation:
de kreet wordt hier (blijkbaar specifiek door dit bedrijf) gebruikt om aan te geven, dat deze RFID-tag in een (goedkoop, wijdverbreid) CMOS-proces wordt gemaakt (zie ref.), een soort met merknaam dus (vgl. TL-lamp); deze voldoen (compliant) ook nog eens aan de specs van de 2e generatie, de *nieuwste* versie dus...
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Vooral ook bedankt voor de link!
Ik heb gekozen voor (min of meer)onvertaald laten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3*Harry Borsje
2 +1tag siliciumJack den Haan


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
tag silicium


Explanation:
Waarschijnlijk het material waaruit de tag / tag chip (aansluitclip, plaatje) wordt gemaakt. Met Generation 2 compliant (lees 'Generation 2' compliant') wordt waarschijnlijk bedoeld dat de tag samenwerkt met een vroegere generatie/versie van het product (generation 2).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2005-06-23 16:01:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ben het in principe eens met Jan Willem, hoewel het in dit geval niet zo\'n probleem zal zijn. De desbetreffende firma en het product is gewoon via het internet te vinden. Via Xxx.net ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: 'tag' onvertaald laten lijkt in dit jargon onvermijdelijk - - -
1 day7 hrs
  -> Bedankt Fred!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
RFID tag silicon
*


Explanation:
de kreet wordt hier (blijkbaar specifiek door dit bedrijf) gebruikt om aan te geven, dat deze RFID-tag in een (goedkoop, wijdverbreid) CMOS-proces wordt gemaakt (zie ref.), een soort met merknaam dus (vgl. TL-lamp); deze voldoen (compliant) ook nog eens aan de specs van de 2e generatie, de *nieuwste* versie dus...


    Reference: http://www.impinj.com/page.cfm?ID=impinjAdvantageTagSilicon
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Grading comment
Vooral ook bedankt voor de link!
Ik heb gekozen voor (min of meer)onvertaald laten

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Uit de sitereferentie blijkt wel dat Self-Adaptive Silicon een merknaam (trademark) is, maar of dat voor 'tag silicon' ook zo is, vraag is mij af.
2 days15 hrs

neutral  Fred ten Berge: Im Zweifel nie! // Reden om 'silicon' onvertaald te laten?
2 days23 hrs