KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

deep depth

Dutch translation: horloges die waterdicht zijn tot grote diepte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deep depth
Dutch translation:horloges die waterdicht zijn tot grote diepte
Entered by: xxxNicole_BC

04:56 Jun 24, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / watches
English term or phrase: deep depth
Ik ben een tekst over horloges aan het vertalen en kom opgemelde woorden in de volgende zin tegen: "Some deep-depth water-resistant watches require the setting crown to be screwed in to ensure water-resistant." Wie kan mij met deze terminologie helpen?
xxxNicole_BC
horloges die waterdicht zijn tot grote diepte
Explanation:
Lijken mij horloges die door duikers gedragen worden omdat ze waterdicht blijven zelfs als je diep onder water zit (waar de waterdruk groot is.) Ik ben zelf een scuba-duiker (kikvorsmens?) maar kom meestal niet dieper dan een 10 meter en moet langzaam zakken, omdat anders m'n oren teveel pijn doen terwijl ze aan de diepte wennen.
Selected response from:

Benno Groeneveld
United States
Grading comment
Bedankt! En ik heb zelf nog nooit gedoken (verder dan snorkelen ben ik niet gekomen), maar ik geloof direct dat oren het niet zo leuk vinden om snel naar beneden te gaan!
En is het lekker afgekoeld in Nl na de onweersbuien van gisteren?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3horloges die waterdicht zijn tot grote diepteBenno Groeneveld
4 -2diep diepteNizo


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
horloges die waterdicht zijn tot grote diepte


Explanation:
Lijken mij horloges die door duikers gedragen worden omdat ze waterdicht blijven zelfs als je diep onder water zit (waar de waterdruk groot is.) Ik ben zelf een scuba-duiker (kikvorsmens?) maar kom meestal niet dieper dan een 10 meter en moet langzaam zakken, omdat anders m'n oren teveel pijn doen terwijl ze aan de diepte wennen.


Benno Groeneveld
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! En ik heb zelf nog nooit gedoken (verder dan snorkelen ben ik niet gekomen), maar ik geloof direct dat oren het niet zo leuk vinden om snel naar beneden te gaan!
En is het lekker afgekoeld in Nl na de onweersbuien van gisteren?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs

agree  Jack den Haan
16 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
diep diepte


Explanation:
This product (http://www.internetsail.nl/index.php?ID_redirect=6) has a "diep diepte alarm" for 30-400 feet. In English, "deep depth" is in contrast to "shallow depth" or "medium depth," for example.


    Reference: http://www.internetsail.nl/index.php?ID_redirect=6
Nizo
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Anglicisme. 'DiepE diepte' zou grammaticaal nog kunnen, maar ook dan is het lelijk Nederlands.
1 hr

disagree  Leo te Braake | dutCHem: cf jan willem
5 hrs