KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

hi-breaking fuse

Dutch translation: (trage) zekering met een hoog smeltpunt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hi-breaking fuse
Dutch translation:(trage) zekering met een hoog smeltpunt
Entered by: Myriam van Gils

12:49 Sep 11, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / zekering
English term or phrase: hi-breaking fuse
het gaat om een 'slow-blow (=trage?) hi-breaking fuse': hoe heet een 'hi-breaking' zekering in het Nederlands?
Myriam van Gils
(trage) zekering met een hoog smeltpunt
Explanation:
Volgens mij is er geen vaste uitdrukking voor. Gewoon omschrijven dus!
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt, ik heb gekozen voor de kortste omschrijving
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(trage) zekering met een hoog smeltpuntJack den Haan
3zekering met hoge onderbrekingscapaciteitHarry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(trage) zekering met een hoog smeltpunt


Explanation:
Volgens mij is er geen vaste uitdrukking voor. Gewoon omschrijven dus!

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522
Grading comment
Bedankt, ik heb gekozen voor de kortste omschrijving

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zekering met hoge onderbrekingscapaciteit


Explanation:
waarbij het vooral gaat om de eigenschap om een hoge kortsluitstroom veilig te onderbreken (zonder dat er een ontladingsboog kan worden getrokken die de geleiding in stand houdt of de boel aan elkaar smelt)


    Reference: http://www.bussmann.co.uk/faq.htm
    Reference: http://www.servotronic.be/nederlands/componenten.htm
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243