KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

boarder

Dutch translation: kader


07:36 Oct 27, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: boarder
Een beknopte handleiding voor PIP (picture-in-picture), maar dan voor computers:
"When PIP Mouse Over is disabled, the PIP boarder is no longer visible when the cursor is positioned in the top region of the PIP window."

Enig idee? Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
Dutch translation:kader
Explanation:
Ken je Windows Media Player? Dat heeft een bepaald 'skin' met een willekeurige omtrekvorm binnen het venster. Je kunt het zo instellen, dat het vierkante kader van het venster niet wordt weergegeven, tenzij je de muis erboven (Java-commando MouseOver) houdt, d.w.z. buiten de skin, maar binnen het vensterkader. Dat geldt hier dus ook voor het PIP-venster.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Je hebt gelijk. Ik heb het aan de klant gevraagd. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kaderHarry Borsje
2contextmenu, opklapvenster of zoiets
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
contextmenu, opklapvenster of zoiets


Explanation:
Is het misschien slecht Engels? (Daar ben ik expert in, hoewel je je moet afvragen of dat positief is wanneer het betekent dat je het zelf produceert.)
Zo ja, dan bedoelt men volgens mij het volgende

Wanneer de Mouse Over-functie in PIP is uitgeschakeld, verschijnt het PIP-contextmenu niet wanneer u de cursor boven het PIP-venster beweegt.

Of misschien:
Wanneer de Mouse Over-functie in PIP is uitgeschakeld, verschijnt het PIP-contextmenu niet wanneer u de cursor boven in het PIP-venster plaatst.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-27 09:30:31 GMT)
--------------------------------------------------

Toelichting:
ik denk dat in de echte brontaal, bijvoorbeeld Japans (ik noem maar wat), een tekstvakje, opklapvenster en dergelijke iets als "framer", "lijner", "latter" wordt genoemd, omdat de framelijntjes het vakje grotendeels bepalen.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boarder > border
kader


Explanation:
Ken je Windows Media Player? Dat heeft een bepaald 'skin' met een willekeurige omtrekvorm binnen het venster. Je kunt het zo instellen, dat het vierkante kader van het venster niet wordt weergegeven, tenzij je de muis erboven (Java-commando MouseOver) houdt, d.w.z. buiten de skin, maar binnen het vensterkader. Dat geldt hier dus ook voor het PIP-venster.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Grading comment
Je hebt gelijk. Ik heb het aan de klant gevraagd. Bedankt!