KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

fan delay thermostat

Dutch translation: vertragingsthermostaat voor de ventilator, ventilatorthermostaat met inschakelvertraging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fan delay thermostat
Dutch translation:vertragingsthermostaat voor de ventilator, ventilatorthermostaat met inschakelvertraging
Entered by: Jack den Haan

18:00 Oct 27, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: fan delay thermostat
Verder geen context. Staat in lijst met technische specificaties van een brander.

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
vertragingsthermostaat voor de ventilator
Explanation:
Eventueel: ventilator-vertragingsthermostaat. Maakt het moment van inschakelen van de ventilator waarschijnlijk afhankelijk van een temperatuurwaarde die door de thermostaat wordt geregistreerd.

Zie bijv. http://66.28.63.222/documents/SuperEasy IOM.pdf (al gaat het hier om vriezers)
"Systems with SDG Units will begin to refrigerate without the unit cooler fans running. This prevents water droplets and steam from blowing into the room. The fan delay thermostat installed in the unit cooler will sense when the coil re-freezes and will close contact B1-N1 energizing the fan motors. Thus normal refrigeration is resumed."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-27 19:30:13 GMT)
--------------------------------------------------

In Nederland worden i.p.v. 'ventilator' ook wel de termen 'blower', 'fan' of zelfs 'ven' gebruikt, al loop ik zelf graag met een grote boog om dergelijke termen heen ;-)
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vertragingsthermostaat voor de ventilatorJack den Haan
3ventilatorthermostaat met inschakelvertraging
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vertragingsthermostaat voor de ventilator


Explanation:
Eventueel: ventilator-vertragingsthermostaat. Maakt het moment van inschakelen van de ventilator waarschijnlijk afhankelijk van een temperatuurwaarde die door de thermostaat wordt geregistreerd.

Zie bijv. http://66.28.63.222/documents/SuperEasy IOM.pdf (al gaat het hier om vriezers)
"Systems with SDG Units will begin to refrigerate without the unit cooler fans running. This prevents water droplets and steam from blowing into the room. The fan delay thermostat installed in the unit cooler will sense when the coil re-freezes and will close contact B1-N1 energizing the fan motors. Thus normal refrigeration is resumed."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-27 19:30:13 GMT)
--------------------------------------------------

In Nederland worden i.p.v. 'ventilator' ook wel de termen 'blower', 'fan' of zelfs 'ven' gebruikt, al loop ik zelf graag met een grote boog om dergelijke termen heen ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine
6 mins
  -> Bedankt Dennis.

agree  Benny Raemaekers
33 mins
  -> Bedankt Benny.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ventilatorthermostaat met inschakelvertraging


Explanation:
Vermijdt dat iemand zou denken dat de vertraging een verlaging van het toerental zou betekenen.

http://www.winterwarm.nl/nederlands/onderdelenbestellen_nl.a...
15 Ventilatorthermostaat IK.3930 TOD 29T12 32611 230V WSP 11...100 58,-
2e Ventilatorthermostaat IK.3940 TOD 36TXE0B2 WSP 70-100


http://www.vego.nl/amplimo/index.html
Een inschakelvertraging en drie beveiligingsschakelingen zijn ingebouwd.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170