KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

dual-line input jacks

Dutch translation: dubbele ingangsconnector


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dual-line input jacks
Dutch translation:dubbele ingangsconnector
Entered by: Iris Shalev

09:01 Apr 1, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: dual-line input jacks
Dit komt uit een telefoon-handleiding. Er is geen context, alleen deze functie-aanduiding... Ik kan er niet achterkomen wat het precies is!
Iris Shalev
Israel
dubbele ingangsconnector
Explanation:
Als ik het goed begrijp, zitten er twee ("vrouwelijke") connectoren naast elkaar, waar je twee van die RJ-11 telefoonstekkertjes in kunt steken.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-04-01 14:22:18 GMT)
--------------------------------------------------

dual line input jacks - conveniently connect up to 2 different phone lines

Of vertaal de hele zin in een keer, om dat lelijke "connector" te vermijden:

Dubbele aansluiting voor maximaal 2 verschillende telefoonlijnen.

Dubbele aansluiting - voor maximaal 2 verschillende telefoonlijnen.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-04-01 23:12:01 GMT)
--------------------------------------------------

Wikipedia geeft de volgende definitie van "jack":

In electronics, a jack is generally a socket (female) connector, but in some cases the term jack is arbitrarily applied to the plug (see plug) or socket of a pair of mating connectors. To avoid confusion, the specific terms plug or socket are recommended.

Hoewel dus ook vaak "jack" wordt gezegd als er "(jack) plug" wordt bedoeld, lijkt het me *in dit geval* toch een "socket" te wezen. Je kunt op deze telefoon blijkbaar 2 lijnen aansluiten, dus heeft die telefoon twee ontvangende ("vrouwelijke") connectoren waar je een RJ-11 stekkertje in kunt steken (voorbeeldplaatje: http://www.asteriskguru.com/tutorials/grandstream_handytone_...

In mijn beleving is een "ste(k)ker" altijd iets dat je in iets anders steekt, daarom leek het me hier niet zo passend.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt, Ron en Jack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dubbele ingangsconnector
Ron Willems
4dubbele of tweekanaals ingangsstekkerJack den Haan


Discussion entries: 4





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dubbele of tweekanaals ingangsstekker


Explanation:
Lijkt mij. Even geen tijd voor referenties, maar lijkt me vrij duidelijk...

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ron Willems: Euh, ingangsstekker? Een "jack" is meestal vrouwelijk, Jack - no offense :))
55 mins
  -> Zo'n 200 googles voor ingangsstekker, dus zo gek is 'ie nog niet lijkt mij. En in mijn beleving is 'ie ook niet vrouwelijk. Maar ik geef mijn mening graag voor een betere Ron...

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dubbele ingangsconnector


Explanation:
Als ik het goed begrijp, zitten er twee ("vrouwelijke") connectoren naast elkaar, waar je twee van die RJ-11 telefoonstekkertjes in kunt steken.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-04-01 14:22:18 GMT)
--------------------------------------------------

dual line input jacks - conveniently connect up to 2 different phone lines

Of vertaal de hele zin in een keer, om dat lelijke "connector" te vermijden:

Dubbele aansluiting voor maximaal 2 verschillende telefoonlijnen.

Dubbele aansluiting - voor maximaal 2 verschillende telefoonlijnen.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-04-01 23:12:01 GMT)
--------------------------------------------------

Wikipedia geeft de volgende definitie van "jack":

In electronics, a jack is generally a socket (female) connector, but in some cases the term jack is arbitrarily applied to the plug (see plug) or socket of a pair of mating connectors. To avoid confusion, the specific terms plug or socket are recommended.

Hoewel dus ook vaak "jack" wordt gezegd als er "(jack) plug" wordt bedoeld, lijkt het me *in dit geval* toch een "socket" te wezen. Je kunt op deze telefoon blijkbaar 2 lijnen aansluiten, dus heeft die telefoon twee ontvangende ("vrouwelijke") connectoren waar je een RJ-11 stekkertje in kunt steken (voorbeeldplaatje: http://www.asteriskguru.com/tutorials/grandstream_handytone_...

In mijn beleving is een "ste(k)ker" altijd iets dat je in iets anders steekt, daarom leek het me hier niet zo passend.



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_%28connector%29
Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 196
Grading comment
Bedankt, Ron en Jack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Zou kunnen!
7 hrs