KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

outer shield should remain un-terminated

Dutch translation: buitenste kabelscherm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outer shield
Dutch translation:buitenste kabelscherm
Entered by: vic voskuil

15:03 Apr 3, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: outer shield should remain un-terminated
Note: The outer shield of the VGA cable should remain un-terminated
There is no colour standard for the Horizontal and Vertical Sync cables, so if you use cables not included with the Techconnect, you will need to use a continuity tester to determine which colour on your cable matches which pin on your cable.

Moet een vertaling nakijken en ben niet zeker van de betekenis.

MTIA,
Iris
Iris70
buitenste kabelscherm
Explanation:
... moet niet worden afgesloten.
Ik volg de onderstaande link qua termen, al vermoed ik dat er een betere term moet zijn dan kabelscherm. Het gaat om de buitenste "doorvoer" binnen de kabel, maja,...namen...

Hoe stond het eigenlijk vertaald? Misschien is het gewoon al briljant gedaan:)

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-04-04 07:03:59 GMT)
--------------------------------------------------

Nav. de uitleg van Harry boven, hier wat grafische ondersteuning: een mooie dwarsdoorsnede van een eender type kabel: http://www.spaces.com.tw/style/content/CN-09-1a/product_deta...
daar is de outer shield: braid en inner shield de alu-folie die er net binnen ligt. Er schiet me alleen niet een beter antwoord te binnen mbt dit.

--------------------------------------------------
Note added at 61 days (2007-06-03 16:37:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

zie ook: http://www.proz.com/kudoz/1945720

voor verschil tussen kabel-mantel en kabel-scherm
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Bedankt allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Sluit de buitenste ascherming niet af
Henk Peelen
2buitenste kabelscherm
vic voskuil


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Sluit de buitenste ascherming niet af


Explanation:
Gewoon letterlijk zou ik zeggen.
Kluwer Groot Polytechnisch Woordenboek:
terminating plug / resistance (elek.) = afsluitstekker / afsluitweerstand
shield (elek.) tegen storing = afscherming

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2007-04-03 18:19:52 GMT)
--------------------------------------------------

Vic:
ik zie nu dat her inderdaad rammelt. f vergeten, outer hoeft niet buitenste te zijn




Breng geen afsluitelement aan op de omhullende afschermlaag

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: en wat betekent dit...?
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
outer shield
buitenste kabelscherm


Explanation:
... moet niet worden afgesloten.
Ik volg de onderstaande link qua termen, al vermoed ik dat er een betere term moet zijn dan kabelscherm. Het gaat om de buitenste "doorvoer" binnen de kabel, maja,...namen...

Hoe stond het eigenlijk vertaald? Misschien is het gewoon al briljant gedaan:)

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-04-04 07:03:59 GMT)
--------------------------------------------------

Nav. de uitleg van Harry boven, hier wat grafische ondersteuning: een mooie dwarsdoorsnede van een eender type kabel: http://www.spaces.com.tw/style/content/CN-09-1a/product_deta...
daar is de outer shield: braid en inner shield de alu-folie die er net binnen ligt. Er schiet me alleen niet een beter antwoord te binnen mbt dit.

--------------------------------------------------
Note added at 61 days (2007-06-03 16:37:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

zie ook: http://www.proz.com/kudoz/1945720

voor verschil tussen kabel-mantel en kabel-scherm


    Reference: http://www.ingenieurs.net/dman/Document.phx/~best-244/Leiden...
vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 98
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Bedankt allebei!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Volgens mij heeft een VGA-kabel gewoon een x-aantal geïsoleerde aders binnen een enkele (kabel)mantel c.q afscherming en dan wordt het: de mantel MAG niet worden afgesloten (let op: moet niet = mag wel)
3 hrs
  -> moet is idd erg slordigen aders in een vga lijkt me logischer, maar waarom de mantel hier afschermen? Jij enig idee?