KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

Hold-off supply

Dutch translation: voeding met tijdvertraging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hold-off supply
Dutch translation:voeding met tijdvertraging
Entered by: David Van der Vloet

08:33 Jul 3, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Security systems
English term or phrase: Hold-off supply
"Terminals **** are for connection to the external siren. These terminals provide a power/hold-off supply, sounder trigger and tamper circuit to protect the external siren housing."
Wat is de correcte term voor zo'n hold-off supply?
David Van der Vloet
Belgium
voeding met tijdvertraging
Explanation:
Het lijkt me dat ze dat bedoelen. In veel situaties hoeft het alarm niet onmiddellijk af te gaan bij het wegvallen van de stroom, omdat er niet onmiddellijk ernstige dingen gebeuren en je het evenwel al ziet. Dan heb je even 20 seconden om de veiligheid weer in te schakelen.

Vandalen:
'hold 'off¹
( onovergankelijk werkwoord )
1 uitblijven
wegblijven
2 geen actie ondernemen

hold off²
( overgankelijk werkwoord )
1 uitstellen
2 weerstaan
tegenstand bieden aan, op een afstand houden
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
De klant vond dit ook een goede term, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2voeding met tijdvertraging
Henk Peelen
1voeding voor niet-inschakeling
vic voskuil


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hold-off supply
voeding voor niet-inschakeling


Explanation:
ik kan er niets Nederlands bij vinden, maar de "hold-off" slaat erop dat het alarm niet afgaat, op het moment dat die stroom wegvalt, gaat het alarm af. ik denk dat je met zo'n lichte omschrijving het enigszins kunt omzeilen, maar mooier zou zijn als iemand nog een echte term weet.


    Reference: http://www.remguard.com/file.php?download_file=manuals%2F1.p...
vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 98
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
hold-off supply
voeding met tijdvertraging


Explanation:
Het lijkt me dat ze dat bedoelen. In veel situaties hoeft het alarm niet onmiddellijk af te gaan bij het wegvallen van de stroom, omdat er niet onmiddellijk ernstige dingen gebeuren en je het evenwel al ziet. Dan heb je even 20 seconden om de veiligheid weer in te schakelen.

Vandalen:
'hold 'off¹
( onovergankelijk werkwoord )
1 uitblijven
wegblijven
2 geen actie ondernemen

hold off²
( overgankelijk werkwoord )
1 uitstellen
2 weerstaan
tegenstand bieden aan, op een afstand houden

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170
Grading comment
De klant vond dit ook een goede term, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
58 mins

agree  Roel Verschueren
3 hrs