KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

Anti-Tamper Shield

Dutch translation: manipulatiebeveiliging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Anti-Tamper Shield
Dutch translation:manipulatiebeveiliging
Entered by: Rik Schraag

11:20 Oct 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / machinebeveiliging
English term or phrase: Anti-Tamper Shield
Een voorziening die bescherming biedt tegen plotselinge wijzingen. Interruptiebeveiliging?
Rik Schraag
Netherlands
(anti)manipulatiebeveiliging, antimanipulatievoorziening
Explanation:
eventueel gewoon "voorziening/beveiliging tegen onbevoegde wijzigingen"

"tamper" is volgens mij het knoeien met een systeem door onbevoegde lieden met duistere oogmerken.

dit schild biedt dus bescherming tegen manipulaties/onbevoegd aangebrachte wijzigingen, en niet zozeer tegen plotselinge veranderingen. lijkt mij.

maar misschien dat je context inderdaad "plotseling" voorschrijft? vreemd gebruik van tamper dan wel, omdat dit woord toch echt ingrijpen door (onscrupuleuze) derden impliceert...
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Dankjewel Ron! Mocht je tijd hebben om tegen je vaste uurtarief met een paar terminologische kwesties te helpen: graag!
Rik Schraag
h.schraag@hccnet.nl
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4(anti)manipulatiebeveiliging, antimanipulatievoorziening
Ron Willems
4 +1manipulatiebestendigxxxblomguib


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
anti-tamper shield
(anti)manipulatiebeveiliging, antimanipulatievoorziening


Explanation:
eventueel gewoon "voorziening/beveiliging tegen onbevoegde wijzigingen"

"tamper" is volgens mij het knoeien met een systeem door onbevoegde lieden met duistere oogmerken.

dit schild biedt dus bescherming tegen manipulaties/onbevoegd aangebrachte wijzigingen, en niet zozeer tegen plotselinge veranderingen. lijkt mij.

maar misschien dat je context inderdaad "plotseling" voorschrijft? vreemd gebruik van tamper dan wel, omdat dit woord toch echt ingrijpen door (onscrupuleuze) derden impliceert...

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 196
Grading comment
Dankjewel Ron! Mocht je tijd hebben om tegen je vaste uurtarief met een paar terminologische kwesties te helpen: graag!
Rik Schraag
h.schraag@hccnet.nl

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Met *manipulatiebeveiliging* (dus zonder het woord 'anti'). Het gebruik van het woord 'beveiliging' impliciteert al dat het tegen (dus 'anti') manipulatie is. 'Antimanipulatievoorziening' kan natuurlijk wel.
12 mins
  -> dank je Jack. voor mij hoeft anti ook niet zo nodig...

agree  vixen: met Jack
18 mins
  -> merci Vixen

agree  xxxblomguib
1 hr
  -> thanks

agree  Roel Verschueren: ook met Jack
2 days10 hrs
  -> merci!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
anti-tamper shield
manipulatiebestendig


Explanation:
als je een bijvoeglijk naamwoord wilt gebruiken....

xxxblomguib
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
8 hrs