KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

phase clearance

Dutch translation: speling tussen de faseaansluitingen, fasespeling of -marge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:phase clearance
Dutch translation:speling tussen de faseaansluitingen, fasespeling of -marge
Entered by: Jack den Haan

10:17 Oct 30, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / machinebeveiliging
English term or phrase: phase clearance
Context: een beschrijving van de werking van een faseweerstand.

Provides additional phase clearance when special connections that extend past the circuit breaker housing are required
Rik Schraag
Netherlands
speling tussen de faseaansluitingen, fasespeling of -marge
Explanation:
Kan inderdaad fasespeling zijn, zoals Ron zegt (zie de tweede context hieronder), maar lijkt mij hier te gaan om de fysieke speling tussen faseaansluitingen, zoals in:

http://library.abb.com/GLOBAL/SCOT/SCOT245.NSF/VerityDisplay...$File/2354en.PDF
The insulation withstand is the only constraint when selecting suitable clearances for EXLIM and PEXLIM surge arresters. Any effects various ** phase-to-ground and phase-to-phase clearances ** may have on the voltage distribution along the ZnO block column have been accounted for in the design of EXLIM and PEXLIM arresters, e.g. by the use of optimized grading rings.

http://193.190.56.244/~Jbaeten/cursussen/REG1H2.pdf
De amplitudemarge (Eng. Gain Margin) wordt ook vaak de versterkingsmarge, de winstmarge of de winstspeling genoemd. Ze kan uitgedrukt worden als een factor (dimensieloos) of in dB. De decibel-waarde is gelijk 20 maal het logaritme van de factor-waarde. De **fasemarge** wordt ook wel een **fasespeling** genoemd.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
fasespeling vind ik een mooie, want compact, maar gelukkig is er ruimte voor "speling tussen de faseaansluitingen", dus die wordt het.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1speling tussen de faseaansluitingen, fasespeling of -margeJack den Haan
1 +1ruimte/speling ten aanzien van de fase
Ron Willems


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
ruimte/speling ten aanzien van de fase


Explanation:
maar dit is een gok

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 196

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Kan, maar zie ook mijn antwoord aub.
23 mins
  -> merci, fysiek kan inderdaad ook

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
speling tussen de faseaansluitingen, fasespeling of -marge


Explanation:
Kan inderdaad fasespeling zijn, zoals Ron zegt (zie de tweede context hieronder), maar lijkt mij hier te gaan om de fysieke speling tussen faseaansluitingen, zoals in:

http://library.abb.com/GLOBAL/SCOT/SCOT245.NSF/VerityDisplay...$File/2354en.PDF
The insulation withstand is the only constraint when selecting suitable clearances for EXLIM and PEXLIM surge arresters. Any effects various ** phase-to-ground and phase-to-phase clearances ** may have on the voltage distribution along the ZnO block column have been accounted for in the design of EXLIM and PEXLIM arresters, e.g. by the use of optimized grading rings.

http://193.190.56.244/~Jbaeten/cursussen/REG1H2.pdf
De amplitudemarge (Eng. Gain Margin) wordt ook vaak de versterkingsmarge, de winstmarge of de winstspeling genoemd. Ze kan uitgedrukt worden als een factor (dimensieloos) of in dB. De decibel-waarde is gelijk 20 maal het logaritme van de factor-waarde. De **fasemarge** wordt ook wel een **fasespeling** genoemd.


Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522
Grading comment
fasespeling vind ik een mooie, want compact, maar gelukkig is er ruimte voor "speling tussen de faseaansluitingen", dus die wordt het.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: fysieke interpretatie klinkt logisch, hier
5 mins
  -> Bedankt Ron.