KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

pin style terminal

Dutch translation: penvormige aansluitpunten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pin style terminal
Dutch translation:penvormige aansluitpunten
Entered by: Rik Schraag

17:05 Nov 7, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / relais
English term or phrase: pin style terminal
Een catalogusbeschrijving voor relais: ze hebben "pin style terminals". Gaat het hier om een soort van penaansluitingen?
Rik Schraag
Netherlands
penvormige, penachtige of pen-type aansluitpunten/aansluitingen
Explanation:
Take your pick. Ik zou gaan voor 'penvormige aansluitingen'. Lekker simpel, duidelijk, en nog goed Nederlands ook ;-)
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
"penvormige aansluitingen" it is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1penvormige, penachtige of pen-type aansluitpunten/aansluitingenJack den Haan
3StekkerPieter Botjes
3aansluitpenHarry Borsje


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
penvormige, penachtige of pen-type aansluitpunten/aansluitingen


Explanation:
Take your pick. Ik zou gaan voor 'penvormige aansluitingen'. Lekker simpel, duidelijk, en nog goed Nederlands ook ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522
Grading comment
"penvormige aansluitingen" it is.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harris Couwenberg
1 hr
  -> Bedankt H.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aansluitpen


Explanation:
Zo simpel kan het volgens mij zijn.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-11-07 19:47:22 GMT)
--------------------------------------------------

Re: Die vraag had ik nog niet gezien ;-)

Je kunt (enigszins geforceerd) volhouden dat het hier pinnen zijn en daar pennen, maar de toevoeging ronde vs. platte lijkt me duidelijker.



    Reference: http://www.tr-online.nl/product/asp/infonummer/34045/Elektro...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Notes to answerer
Asker: Interessant, Harry, maar hoe zou "blade style" er dan uit komen te zien (zie de andere vraag)?


1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Stekker


Explanation:
Hallo Rik,

Mogelijk een 'stekker relais'.
Ga eens zoeken onder 'relais' en vergeet in Google ook niet onder 'afbeeldingen' te kijken (dat geldt natuurlijk ook voor de 'blade style terminals'.

Succes.
Pieter

Pieter Botjes
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4