KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

unterminated power cable

Dutch translation: voedingskabel zonder stekker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unterminated power cable
Dutch translation:voedingskabel zonder stekker
Entered by: Ingeborg Gonizzi

09:43 Mar 11, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: unterminated power cable
wat bedoelen ze met unterminated? Een kabel zonder afgewerkt uiteinde? En is daar een NL term voor?

Verder weinig context, komt uit een lijst met onderdelen.
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
voedingskabel zonder stekker
Explanation:
"Terminating" is het afwerken van een kabel met een stekker of contacten.

--------------------------------------------------
Note added at 27 min (2008-03-11 10:11:11 GMT)
--------------------------------------------------

In onderdeellijsten wordt vaak "kabel z. stekker" gebruikt. Onafgewerkte kabel zou ik niet gebruiken, want het kan best zijn dat de aders wel aderhulzen hebben. Bij machines die in verschillende EU landen worden geleverd varieert vaak alleen de stekker.
Selected response from:

Marijn de Kroon
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5voedingskabel zonder stekker
Marijn de Kroon
3zonder afsluitweerstand
Harris Couwenberg
3stroomkabel met open uiteindenErik Boers


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stroomkabel met open uiteinden


Explanation:
...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zonder afsluitweerstand


Explanation:
maar die andere kan ook; context nodig dus

Harris Couwenberg
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
voedingskabel zonder stekker


Explanation:
"Terminating" is het afwerken van een kabel met een stekker of contacten.

--------------------------------------------------
Note added at 27 min (2008-03-11 10:11:11 GMT)
--------------------------------------------------

In onderdeellijsten wordt vaak "kabel z. stekker" gebruikt. Onafgewerkte kabel zou ik niet gebruiken, want het kan best zijn dat de aders wel aderhulzen hebben. Bij machines die in verschillende EU landen worden geleverd varieert vaak alleen de stekker.

Marijn de Kroon
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 111
Grading comment
Hartelijk dank allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Of netsnoer, enz. De essentie (m.n. in de context van een onderdelenlijst) is inderdaad dat er nog geen stekker aan zit (vanwege de verschillende in omloop zijnde typen in Europa c.q. de wereld)
9 mins
  -> je haalt me de woorden uit de mon...

agree  Lianne van de Ven: Lijkt me juist gegeven de context. In de context van electriciteit aanleggen etc (VS) is het een "open kabel."
32 mins

agree  Jack den Haan
1 hr

agree  Ron Willems: met Harry (dus liever netsnoer; voedingskabel is meer iets voor IN een apparaat - het netsnoer is de kabel waarmee je het apparaat op het lichtnet aansluit)
2 hrs

agree  vic voskuil
21 hrs