KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

1/2 sheet sander

Dutch translation: 1/2 vel (vlak)schuurmachine


11:27 Aug 25, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / power tools
English term or phrase: 1/2 sheet sander
Hoe kan ik 1/2 sheet sander het best vertalen? Verderop in de lijst met productnamen (boormachines, klopboormachines, schroevendraaiers, enz.) komen namelijk ook nog 1/3 sheet sander en 1/4 sheet sander voor. Vlakschuurmachine lijkt me dan wat te algemeen, aangezien je dan geen verschil kunt aangeven.
Elise Wauters
Netherlands
Dutch translation:1/2 vel (vlak)schuurmachine
Explanation:
Bron: http://www.blackanddecker.nl/powertools/productdetails/catno...

Iets meer Googles voor 'schuurmachine' dan voor 'vlakschuurmachine', dat blijkbaar enkel scoort bij Black & Decker...

1/2 slaat gewoon op de grootte van het vel schuurpapier dat wordt gebruikt, zo lijkt me.
Selected response from:

Jo Le
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +21/2 vel (vlak)schuurmachineJo Le
21/2 sheet vlakschuurmachine
Erica Magielse


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
1/2 sheet vlakschuurmachine


Explanation:
Niet gehinderd door enige kennis...




--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-08-25 11:59:06 GMT)
--------------------------------------------------

1/4 sheet heeft een schuurzoollengte tot 189 mm, 1/3 sheet van 189 tot 225 mm en 1/2 sheet vanaaf 226 mm

Zie: http://www.coolsound.nl/product/1255/metabo_sr_10_23_intec_v...

onderaan de pagina, als je de cursor op 'type schuurmachine' zet worden deze specificaties gegeven.


    Reference: http://www.toolmax.nl/product_info.php/products_id/527
    Reference: http://www.gojow.nl/de_walt/297/D26423
Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
1/2 vel (vlak)schuurmachine


Explanation:
Bron: http://www.blackanddecker.nl/powertools/productdetails/catno...

Iets meer Googles voor 'schuurmachine' dan voor 'vlakschuurmachine', dat blijkbaar enkel scoort bij Black & Decker...

1/2 slaat gewoon op de grootte van het vel schuurpapier dat wordt gebruikt, zo lijkt me.

Jo Le
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
1 hr

agree  Henk Peelen: Of in dezelfde notatie als bij Black & Decker: Vlakschuurmachine, 1/2 vel In het Nederlands plaatsen we naamwoorden immers niet zo koeltjes achter lekaar als in het Engels.
23 hrs