KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

bolt terminal

Dutch translation: boutaansluitklem


11:29 Feb 10, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: bolt terminal
Wat is dit voor een aansluiting? Kan ik gewoon 'boutaansluiting' zeggen?
Hij komt voor op een schakelpaneel voor de stroomvoorziening van een trein.
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Dutch translation:boutaansluitklem
Explanation:
Misschien helpt dit?
Selected response from:

Marianne Knijff
France
Grading comment
Geen van de antwoorden kon me volkomen overtuigen, maar er moet geleverd worden. Dit antwoord verwijst in ieder geval naar een bestaand product.
Ik voer de term niet in in de woordenlijst, vanwege de onzekerheid.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4schroefaansluiting
solejnicz
3boutaansluitklem
Marianne Knijff
3penaansluiting
Henk Peelen
3aansluiting voor kabelogen
vic voskuil


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schroefaansluiting


Explanation:
"Bolt" betekent niet alleen "bout" maar ook "schroef". Ik zou er daarom dit van maken, het komt op internet veel vaker dan "schroefaansluting", ook in contexten over treinen

--------------------------------------------------
Note added at 45 min (2009-02-10 12:15:12 GMT)
--------------------------------------------------

Oeps, ik bedoel natuurlijk dat "schroefaansluiting" veel vaker voorkomt dan "boutaansluiting".

Example sentence(s):
  • Schroefaansluiting met rechte kabeldoorvoer vanaf de achterkant. H-A-elementen met schroefaansluiting tot een aansluitdoorsnede van 2,5 mm².

    Reference: http://www.koopjespakker.nl
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: De plaatjes die ik kan vinden van dit ding lijken inderdaad allemaal een schroefje hier of daar te hebben.

Asker: Volgens mij is een penaansluiting wat anders, de plaatjes die je hiermee googelt zien er ook totaal anders uit.

Asker: Sorry, die opmerking over penaansluiting hoort bij Henk thuis. Overigens, plaatjes van schroefaansluitingen zijn weliswaar dichterbij, maar nog niet overtuigend gelijk aan die bij bolt terminal.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
penaansluiting


Explanation:
bolt betekent pen, bout. Toen ik het woord penaansluiting aan de Geeogeloermachine toevertrouwede, stuitte ik op een erder KudoZ-antwoord:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/electronics_elect...

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170
Notes to answerer
Asker: Volgens mij is een penaansluiting wat anders, de plaatjes die je hiermee googelt zien er ook totaal anders uit.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aansluiting voor kabelogen


Explanation:
daar komen de meeste plaatjes op neer, maar een fatsoenlijke term lijkt toch lastig. Waarschijnlijk is het in jouw tekst belangrijker dat er geen misverstanden kunnen ontstaan met andere termen, en dan lijkt me je eigen boutaansluiting prima bruikbaar.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 98
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boutaansluitklem


Explanation:
Misschien helpt dit?


    Reference: http://www.citobenelux.nl/producten
Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Geen van de antwoorden kon me volkomen overtuigen, maar er moet geleverd worden. Dit antwoord verwijst in ieder geval naar een bestaand product.
Ik voer de term niet in in de woordenlijst, vanwege de onzekerheid.