KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

Pattress

Dutch translation: verdeeldoos (voor het plafond)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pattress
Dutch translation:verdeeldoos (voor het plafond)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

15:52 Apr 2, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Electrical engineering
English term or phrase: Pattress
Install a junction box or a ceiling pattress where you plan to install the Alarm if a box is not already installed.
jmleger
verdeeldoos (voor het plafond)
Explanation:
"pattress" als synoniem voor "switch box".
Een 'schakelkast' (andere vertaling voor switch box) lijkt me net iets te groot om aan het plafond te hangen ;).

Junction box kun je dan vertalen door bv. verdeelelement
(zie: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/j.html)

Ref.:
... Make a hole large enough in the wall to accept the switch box (pattress), mark and chase a slot in the wall wide enough to accept your cable and its conduit ...

www.diydoctor.org.uk/projects/projectselectrical.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verdeeldoos (voor het plafond)
Evert DELOOF-SYS
4Pattress verdeeldoosSaskia Steur
3(aansluit)doos
Henk Peelen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pattress verdeeldoos


Explanation:
Het is volgens mij een merknaam. Misschien heb je iets aan de link


    Reference: http://www.lindy.com/uk/productfolder/07/73088/index.php
Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: leest vlgs mij niet als merknaam...
4 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(aansluit)doos


Explanation:
het betreft volgens mij een aansluitdoos die tegelijkertijd het verzonken gedeelte van een elektrische voorziening (alarm, lamp et cetera) is. Dus geen doos waarin je een kabel aftakt of iets dergelijks zonder een apparaat of dergelijke aan te sluiten.

Ik denk dat "pat" voor "ouder" staat, het neemt de elektrische toepassing min of meer op.


Internetreferentie:
Firex Smoke Detectors - Accessories

Pattress - 4890
Each
1.81
1.62




    Reference: http://www.cwberry.com/epb2.01/07-electrical/07-12-fire-secu...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verdeeldoos (voor het plafond)


Explanation:
"pattress" als synoniem voor "switch box".
Een 'schakelkast' (andere vertaling voor switch box) lijkt me net iets te groot om aan het plafond te hangen ;).

Junction box kun je dan vertalen door bv. verdeelelement
(zie: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/j.html)

Ref.:
... Make a hole large enough in the wall to accept the switch box (pattress), mark and chase a slot in the wall wide enough to accept your cable and its conduit ...

www.diydoctor.org.uk/projects/projectselectrical.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Ik geloof niet dat iedere switch bok een pattress is. Ik zou het liever vertalen met schakeldoos (Kluwer), ban je van het dimensieprobleem af
13 mins