KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

pendant

Dutch translation: hangend besturingspaneel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pendant
Dutch translation:hangend besturingspaneel
Entered by: vixen

10:14 Apr 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / windturbines
English term or phrase: pendant
Pendant for manual operation of the yaw system.
A control box (pendant) enables the technician to manually yaw the nacelle in the way it is also possible from the control panel.

Het gaat om een loshangend besturingskastje met twee knoppen, eentje om te starten en te stoppen en eentje om de kruirichting te bepalen. Het kan via een rail o.i.d. op verschillende locaties in de werkruimte worden gebruikt.

Pendant slaat dus op het feit dat het kastje loshangt (vgl. een hanger). In de bestaande vertaling wordt gesproken over "een (verplaatsbare) topbox", maar ik kan hiervoor helemaal geen referenties vinden.

Wie oh wie kan me helpen met de juiste vertaling?
Alvast bedankt.
vixen
Greece
hangend besturingspaneel
Explanation:
Kluwer werktuigbouw:
pendant-controlled machine = machine met hangend besturingspaneel
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de bevestiging.
Marianne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4hangend besturingspaneel
Henk Peelen
1afstandsbediening
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
hangend besturingspaneel


Explanation:
Kluwer werktuigbouw:
pendant-controlled machine = machine met hangend besturingspaneel

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170
Grading comment
Bedankt voor de bevestiging.
Marianne

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord
3 hrs

agree  Tina Vonhof
6 hrs

agree  Saskia Steur
6 hrs

agree  Sigrid Lensink-Damen
2 days23 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
afstandsbediening


Explanation:
Een vrij wilde gooi, toegegeven, maar is dit niet gewoon wat het ding doet? Een machine op afstand bedienen?
Of zit er toch een snoer aan? In dat geval: bedieningskastje, besturingseenheid, of iets dergelijks...

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 72