KudoZ home » English to Dutch » Electronics / Elect Eng

switch voltages

Dutch translation: schakelt bij hogere spanningen dan 42 Volt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switch voltages
Dutch translation:schakelt bij hogere spanningen dan 42 Volt
Entered by: Willemina Hagenauw

11:20 Aug 11, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / electrical weighing equipment
English term or phrase: switch voltages
I have a difficulty with this expression in the following sentence: "Important: must be fitted if the indicator (of a weighing machine) will switch voltages greater than 42 V)."
Willemina Hagenauw
schakelt bij hogere spanningen dan 42 Volt
Explanation:
Ik denk dat men met indicator een eenheid bedoelt: een inrichting die bepaalde spanningen op een circuit zet (of niet) en dit aangeeft op de een of de andere manier (waarschijnlijk lampje, maar hoeft niet).

Je bent niet echt overdadig met context. Wat is bijvoorbeeld het lijdend voorwerp van "must be fittted". Nou ben je zelf lijdend voorwerp, want je krijgt slechtere antwoorden.

Blijkbaar moet dat lijdend voorwerp worden aangeracht, wil de inrichting kunnen functioneren voor spanningen boven 42 Volt.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-11 14:14:43 (GMT)
--------------------------------------------------

of ook:
hogere spanningen dan 42 Volt (in)schakelt
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Henk!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2spanningen levert
Jan Willem van Dormolen
2 +1schakelt bij hogere spanningen dan 42 Volt
Henk Peelen
2weergeven van stroomspanning
11thmuse


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
schakelt bij hogere spanningen dan 42 Volt


Explanation:
Ik denk dat men met indicator een eenheid bedoelt: een inrichting die bepaalde spanningen op een circuit zet (of niet) en dit aangeeft op de een of de andere manier (waarschijnlijk lampje, maar hoeft niet).

Je bent niet echt overdadig met context. Wat is bijvoorbeeld het lijdend voorwerp van "must be fittted". Nou ben je zelf lijdend voorwerp, want je krijgt slechtere antwoorden.

Blijkbaar moet dat lijdend voorwerp worden aangeracht, wil de inrichting kunnen functioneren voor spanningen boven 42 Volt.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-11 14:14:43 (GMT)
--------------------------------------------------

of ook:
hogere spanningen dan 42 Volt (in)schakelt

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170
Grading comment
Hartelijk dank Henk!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pierre Drion: Ik ben ook vrij zeker dat het hier echt over 'schakelen' of op z'n minst het behandelen van spanningen wordt bedoeldt.
12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
spanningen levert


Explanation:
Als ik het wel heb, betekent in deze context 'switch' niet meer dan 'levert'; ik ben het eerder wel eens eender zo tegengekomen.
Belangrijk: moet aangesloten worden als de indicator grotere spanningen dan 42 V levert.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Denk het ook; switch is hier overgankelijk en de vertaling is dan schakelen (overgankelijk) in de betekenis van inschakelen "er op zetten", dus leveren.
19 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
17 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
weergeven van stroomspanning


Explanation:
Belangrijk: moet aangebracht worden als de meteruitlezingen groter dan 42 Volt zijn.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18