KudoZ home » English to Dutch » Energy / Power Generation

bus bar

Dutch translation: contactrail


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bus bar
Dutch translation:contactrail
Entered by: xxxblomguib

20:11 May 24, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Energy / Power Generation
English term or phrase: bus bar
staat in een lijst betreffende schakelkasten: line side cubicle realised for bus bar exit

Hulp is welkom...
xxxblomguib
stroomrail
Explanation:
Of contactrail, een geleider van stroom waar meerdere contacten mee worden gelegd.
Selected response from:

René Knoop
Grading comment
contactrail is het geworden
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4stroomrailRené Knoop
4 +2railJacques Wolse


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rail


Explanation:
Rail in de zin van parallelle (energie)geleider.
Wordt gebruikt in combinatie met box, earthing switch, connection, en vertaald met respectievelijk railkast, railaardschakelaar en railverbinding (in Kluwer's woordenboek voor elektrotechniek en elektronica). Wordt ook wel onvertaald gelaten.

Jacques Wolse
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Eventueel verzamelrail.
4 mins

neutral  Leo te Braake | dutCHem: Dat parallelle herken ik niet. Kan best enkelvoudig zijn.
56 mins

agree  Henk Peelen
7 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
stroomrail


Explanation:
Of contactrail, een geleider van stroom waar meerdere contacten mee worden gelegd.


    Reference: http://www.benelec.com.au/pdf/Ground%20Buss%20Bar%20Kits.pdf
René Knoop
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
contactrail is het geworden

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
48 mins

agree  Nico Staes
50 mins

agree  xxxmariette
1 hr

agree  Henk Peelen: http://dict.leo.org/?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=rel...
7 hrs