KudoZ home » English to Dutch » Energy / Power Generation

emulation

Dutch translation: (na)volgen van elkaars voorbeeld


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emulation
Dutch translation:(na)volgen van elkaars voorbeeld
Entered by: Erik Boers

11:49 Feb 13, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Power Station
English term or phrase: emulation
WANO's mission is to maximize the safety and reliability of the operation of nuclear power plants by exchanging information and encouraging communication, comparison and *emulation* amongst its members.

Emulation is normaal wedijver, maar ik vermoed dat dat hier niet wordt bedoeld. Misschien de computerbetekenis (nabootsing)?
Erik Boers
Belgium
volgen van elkaars voorbeeld
Explanation:
Na communicatie en onderlinge vergelijking (benchmarking zou hier mooi gepast hebben), moet je er ook nog iets van opsteken en de goede werkmethoden van andere kerncentrales verwerken / opnemen in de eigen organisatie.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Ligt in de lijn van wat ik vermoedde. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gezonde competitie
vic voskuil
3volgen van elkaars voorbeeldHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
volgen van elkaars voorbeeld


Explanation:
Na communicatie en onderlinge vergelijking (benchmarking zou hier mooi gepast hebben), moet je er ook nog iets van opsteken en de goede werkmethoden van andere kerncentrales verwerken / opnemen in de eigen organisatie.


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 65
Grading comment
Ligt in de lijn van wat ik vermoedde. Bedankt.

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gezonde competitie


Explanation:
past er wel mooi in

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-14 08:06:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

@Asker: ...Kèrngezonde competitie ;)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Gezond? Een betwistbaar standpunt in de discussie over kernenergie :-)