KudoZ home » English to Dutch » Energy / Power Generation

generator output

Dutch translation: generatoruitgangskast, kast van of voor de generatoruitgang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:generator output
Dutch translation:generatoruitgangskast, kast van of voor de generatoruitgang
Entered by: Bram Poldervaart

16:16 Feb 5, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: generator output
Before installing the generator output cubicle see
Bram Poldervaart
generatoruitgangskast, kast van of voor de generatoruitgang
Explanation:
Termen zoals output en input zijn altijd lastig te vertalen. Het kan namelijk om de fysieke uit- of ingang gaan, of om het signaal, stroom, spanning, vermogen etc. dat aan de uitgang beschikbaar is of aan de ingang wordt aangeboden. Het gaat hier overduidelijk om een kast voor de fysieke uitgang. Ik zou dat vertalen als 'generatoruitgangskast' of -- om Henk tevreden te stellen ;-) -- 'kast van of voor de generatoruitgang'.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
dank je wel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1generatoruitvoerkast
Jan Willem van Dormolen
4generatoruitgangskast, kast van of voor de generatoruitgangJack den Haan
3generator output(schakelkast)
Marianne Knijff


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
generator output(schakelkast)


Explanation:
Heb je hier iets aan?

Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
generatoruitvoerkast


Explanation:
Of 'uitvoerkast van de generator', als je dit woord te lang vindt. En ja, het moet zonder spaties.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems
29 mins
  -> Dank je wel.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
generatoruitgangskast, kast van of voor de generatoruitgang


Explanation:
Termen zoals output en input zijn altijd lastig te vertalen. Het kan namelijk om de fysieke uit- of ingang gaan, of om het signaal, stroom, spanning, vermogen etc. dat aan de uitgang beschikbaar is of aan de ingang wordt aangeboden. Het gaat hier overduidelijk om een kast voor de fysieke uitgang. Ik zou dat vertalen als 'generatoruitgangskast' of -- om Henk tevreden te stellen ;-) -- 'kast van of voor de generatoruitgang'.

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 81
Grading comment
dank je wel