KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

pitch

Dutch translation: spoed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pitch
Dutch translation:spoed
Entered by: xxxVdeMoor

20:01 Sep 1, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / speciale zaagmachine
English term or phrase: pitch
Geen normale context.
Het gaat om een "metric blolts torque table".
Het aanhaalmoment wordt gegeven voor ISO Grade 8.8, 10,9 en 12,9. elk onderverdeeld in droog en gesmeerd/gegalvaniseerd, en daaronder dan uiteindelijk kolommen met kop "Pound-Foot" en "Nm". Het is dus eigenlijk een gemengd metrisch-imperial tabel.
Boven de linker kolom staat "Size and Pitch", en dat loopt van M6 x 1 tot M26 x 4.

Natuurlijk legt de tabel zichzelf uit, maar ik wil graag correcte koppen leveren.
Dus wie kan bevestigen : Pitch = spoed?
En als iemand me kan utleggen wat die ISO-kwaliteiten zijn is dat mooi meegenomen.
Ik had vroeger toch beter moeten opletten bij het hoofdstuk bouten en moeren...
Leo te Braake | dutCHem
spoed
Explanation:
de spoed van een schroefdraad. kijk maar in bijgevoegde links voor meer info.
De tweede link geeft meer info op pagina 3 hoe het er allemaal weer uitziet... :) succes nog.
Selected response from:

xxxVdeMoor
Grading comment
Vooral de tweede link is erg instructief. Nu nog vertalen...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spoedxxxVdeMoor
4 +1spoedHarry Borsje
3helling
laurentdebacker


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
helling


Explanation:
"inclination" is een synoniem


laurentdebacker
Canada

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spoed


Explanation:
De ISO-klassen 8.8 10.9 12.9 (met punt!) staan voor een bepaalde staalkwaliteit (breek- en vloeispanning), zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bout_(verbinding)


    Reference: http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatcher.Dispatcher?id=BIBL...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spoed


Explanation:
de spoed van een schroefdraad. kijk maar in bijgevoegde links voor meer info.
De tweede link geeft meer info op pagina 3 hoe het er allemaal weer uitziet... :) succes nog.


    Reference: http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/s.txt
    Reference: http://www.nookindustries.com/pdf/NookAcmeScrew.pdf#search=%...
xxxVdeMoor
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Vooral de tweede link is erg instructief. Nu nog vertalen...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
19 hrs