KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

LVDT rod

Dutch translation: LVDT-stang (LVDT: lineair-variabele differentiaalomzetter)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: LVDT rod
Dutch translation:LVDT-stang (LVDT: lineair-variabele differentiaalomzetter)
Entered by: Jack den Haan

10:19 Sep 5, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / speciale zaagmachine
English term or phrase: LVDT rod
Disconnect hydraulic hoses and LVDT rod from the displacement cylinder.

Klant antwoordde op dezelfde vraag: "Linear Variable Differential Transformer "
tja, dat had ik gevonden, maar is er ook gebruikelijke Nederlandstalige terminologie?
Het komt voot als "LVDT connector" en als "LVDT rod" .
Leo te Braake | dutCHem
LVDT-stang, LVDT-connector (linear-variabele differentiaalomzetter)
Explanation:
Kan me ook wel vinden in de oplossing van Harry, maar zou de term zelf bij eerste gebruik in het document -- bijvoorbeeld in een voetnoot -- voluit noemen en vertalen, bijvoorbeeld:

---
*LVDT: Linear Variable Differential Transformer (lineair-variabele differentiaalomzetter)

en het verder rustig over een LVDT-stang of -connector hebben.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
En aldus heb ik het inderdaad gedaan. Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3LVDT-stang, LVDT-connector (linear-variabele differentiaalomzetter)Jack den Haan
3staaf/Rod in staaf vorm/verbindingsstaafliz askew
3verplaatsingsopnemerHarry Borsje


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
LVDT
verplaatsingsopnemer


Explanation:
Waarschijnlijk het best te gebruiken als: de stang/staaf c.q. de connector van de verplaatsingsopnemer (LVDT).



    Reference: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108
Notes to answerer
Asker: Appreciating your effort, but you must realize that I did know what a rod is. And the acronym was expanded by the client. So I was expecting the input of a mother tongue specialst on hydraulics for de Dutch way to use this combination... Most Kudoz-questions are meant this way... :-)

Asker: Sorry, was bedoeld vor Scruff


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lvdt rod
staaf/Rod in staaf vorm/verbindingsstaaf


Explanation:
Hello,

You have to realise I don't know any Dutch at all. However, these findings may help you to find what you need:


Robot bouwen voor bewonderaars (beginners) - Elektronica - GoT ...
Ik heb overwogen om staaf langs een potmeter te laten schuiven waardoor hij ... ik veronderstel ook optisch? je kan ook is naar een LVDT kijken maar denk ...
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099732/6 - 98k - Cached - Similar pages

opto
... is een uitstekend contactloos alternatief voor de potentiometer, glas wegopnemer en LVDT. ... De Balluff Micropulse wegopnemer serie Rod in staaf vorm, ...
www.balluff.nl/balluff/produkte.nsf/ProductSpace?OpenForm&M... - 51k - Cached - Similar pages

[PDF] Tentamen Meettechniek & Instrumentatie - 6 mei 2002
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Om de doorbuiging van een metalen staaf te bepalen wordt ... In proef C van het practicum worden verplaatsingsmetingen uitgevoerd met een LVDT en met een ...
www.scintilla.utwente.nl/tentamens/getfile.rxml?id=96 - Similar pages

[PDF] Untitled
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
alibratie gaat men een Co staaf gebruiken als standaard. De collimator is aanwezig ... Deze zal beide LVDT’s bewegen bij aansturing, dit kan zowel voor he ...
www.sckcen.be/microstructure/Research/eindwerk_twouters.pdf - Similar pages

vzw


http://www.google.co.uk/search?hs=jOD&hl=en&client=firefox-a...


English - Dutch
verbindingsstaaf connecting rod verbindingsstrip interconnecting strip ... verplaatsingsopnemer displacement transducer; displacement transmitter ...
www.angelfire.com/ca/vlietstra/nv.html - 179k - Cached - Similar pages


C (Celsius) - C, graad Celsius Ca (calcium, chemical element ...
to centre - hart op hart - track rod - middelste spoorstang - tube chassis ... aarden con (connecting) rod - drijfstang conrod - drijfstang con-rod ...
members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/c.txt - 173k - Cached - Similar pages

2-P connector (JE?) - 2-polige stekker P (park) - parkeren ...
rod - drijfstang (van motor), zuigerstang (van schokdemper) - - guard - rubber balg van zuigerstang - - seal - zuigerstangafdichting - rubber cup ...
members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/p.txt - 92k - Cached - Similar pages

YDCN Bikers Dictionary English - Dutch
compression gauge, compressiemeter. connecting rod, drijfstang. connecting-rod, big end bearing, zuigerstang/drijfstang. coolant (liquid), koelvloeistof ...
www.xs4all.nl/~kimkodde/zzengdut.html - 13k - Cached - Similar pages

KOMBUISPRAAT :: Bekijk onderwerp - Zelf een motor bouwen
Dus waarom een gevorkte drijfstang ? Ik zie alleen maar nadelen . ... In het Engels wordt dit zoort uitvoeringen " Articulated Connection Rod " genoemd ...
kombuispraat.com/viewtopic.php?t=277&start=80&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid... - 79k - Supplemental Result - Cached - Similar pages

Woordenlijst N_E
drijfstang. connecting rod. drijfstang vork. connecting r







liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Please see the remark with Harry's answer, I misplaced it.


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lvdt rod
LVDT-stang, LVDT-connector (linear-variabele differentiaalomzetter)


Explanation:
Kan me ook wel vinden in de oplossing van Harry, maar zou de term zelf bij eerste gebruik in het document -- bijvoorbeeld in een voetnoot -- voluit noemen en vertalen, bijvoorbeeld:

---
*LVDT: Linear Variable Differential Transformer (lineair-variabele differentiaalomzetter)

en het verder rustig over een LVDT-stang of -connector hebben.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 93
Grading comment
En aldus heb ik het inderdaad gedaan. Bedankt