KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

open-circuited

Dutch translation: open stroomkring


21:19 Apr 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Flowmeters
English term or phrase: open-circuited
Check that the insulation resistance between each wire including the inner shield is 10MΩ or greater at 500V DC. Ensure that both ends of the wires are disconnected (open-circuited) during the check.

Ik zie het helemaal voor me, maar het NL naambordje voor dit begrip staat er niet bij...
Leo te Braake | dutCHem
Dutch translation:open stroomkring
Explanation:
... losgekoppeld zijn (open stroomkring) ...
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Op de een of andere manier vind ik dit het minst gekunsteld, maar ook dat is erg relatief...
Ik ga het toch de klant voorleggen.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niet met elkaar verbonden
Jan Willem van Dormolen
3open stroomkringErik Boers


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niet met elkaar verbonden


Explanation:
Volgens mij zijn 'disconnected' en 'open-circuited' twee manieren van hetzelfde zeggen. Daar hoef je in de vertaling niet per se twee verschillende manieren voor in de plaats te zetten, één is genoeg.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: zou er toch wel nog (open contact) achter zetten, maar betekenis blijft idd dezelfde
4 hrs
  -> Dank je wel.

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
open stroomkring


Explanation:
... losgekoppeld zijn (open stroomkring) ...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17
Grading comment
Op de een of andere manier vind ik dit het minst gekunsteld, maar ook dat is erg relatief...
Ik ga het toch de klant voorleggen.