KudoZ home » English to Dutch » Engineering: Industrial

for the purposes of

Dutch translation: in deze norm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:for the purposes of this standard
Dutch translation:in deze norm
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

15:41 Apr 7, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: for the purposes of
For the purposes of this Standard, the following terms and definitions apply:

Ik vind in Van Dale EN>NL geen enkele bevredigende oplossing, maar weglaten lijkt me ook niet helemaal juist
Leo te Braake | dutCHem
in deze norm
Explanation:
Gebruikelijk is iets als "In deze norm gelden de volgende definities".

Bijvoorbeeld:
-> "In dit reglement gelden de volgende definities:
De VNCI: Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie..."
http://www.vnci.nl/nieuws/reglement-rcprijs_ 2004.doc

-> "Definities - In dit redactiestatuut gelden de volgende definities:- Statuut: dit redactiestatuut..."
http://www.ouders.nl/pdf/redactiestatuut_ouders_online.pdf
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Ik kies dit (mijn eigen eerste optie) omdat je als native Engelse de hele constructie kennelijk als overbodige franje beschouwt.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3hebben betrekking op
Tina Vonhof
4 +2in deze norm
Chris Hopley
5 +1in het kader vanLinda Ferwerda
5van toepassing voorHavona
4Met betrekking tot
11thmuse


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
hebben betrekking op


Explanation:
De volgende termen en definities hebben betrekking op deze norm.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-04-07 15:48:34 GMT)
--------------------------------------------------

of: \'zijn van toepassing op\'

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
2 mins
  -> Thanks. However, Chris' solution is even shorter.

agree  vixen
7 mins
  -> Thank you.

agree  Evert DELOOF-SYS
49 mins
  -> Thank you.

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
in deze norm


Explanation:
Gebruikelijk is iets als "In deze norm gelden de volgende definities".

Bijvoorbeeld:
-> "In dit reglement gelden de volgende definities:
De VNCI: Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie..."
http://www.vnci.nl/nieuws/reglement-rcprijs_ 2004.doc

-> "Definities - In dit redactiestatuut gelden de volgende definities:- Statuut: dit redactiestatuut..."
http://www.ouders.nl/pdf/redactiestatuut_ouders_online.pdf

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 3
Grading comment
Ik kies dit (mijn eigen eerste optie) omdat je als native Engelse de hele constructie kennelijk als overbodige franje beschouwt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: lekker simpel houden, en niet moeilijk doen !
25 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
van toepassing voor


Explanation:
De volgende termen en definities zijn van toepassing voor deze Norm:

Normaliter natuurlijk van toepassing voor, maar aangezien ze niet direct op de norm slaan maar in de norm worden gebruikt...

Havona
Netherlands

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Met betrekking tot


Explanation:
Met betrekking tot deze Norm gelden de volgende uitdrukkingen en definities.
Of: Voor deze Norm gelden de volgende uitdrukkingen en difinities.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
in het kader van


Explanation:
in het kader van deze norm zijn.....van toepassing

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Kleemaier
1 hr