KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

lap

Dutch translation: polijsten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lap
Dutch translation:polijsten
Entered by: Linda Ferwerda

13:27 Jul 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / dieselmotor
English term or phrase: lap
lap the valves using grinding compound and valve lapping tool

Ik zie het plaatje even niet. Wie helpt?
Het heeft te maken met een dieselmotor. Verdere context ontbreekt...helaas.
Linda Ferwerda
polijsten
Explanation:
Kleppen moeten gepolijst worden om ze weer mooi te laten aansluiten. Dat gebeurt met een polijstmiddel of pasta en gereedschap voor het inschuren van klepzittingen.
Selected response from:

Ballistic
Belgium
Grading comment
Dit heeft me enorm geholpen!
Dank je wel.

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4polijsten
Ballistic
4leppen/lappenKlaas Levelt


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
polijsten


Explanation:
Kleppen moeten gepolijst worden om ze weer mooi te laten aansluiten. Dat gebeurt met een polijstmiddel of pasta en gereedschap voor het inschuren van klepzittingen.


    Reference: http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/
Ballistic
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dit heeft me enorm geholpen!
Dank je wel.

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje
14 mins

agree  Jack den Haan
39 mins

agree  Fred ten Berge
7 hrs

agree  11thmuse
10 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
leppen/lappen


Explanation:
Dit is de technische term (Kluwer), maar polijsten is ook niet verkeerd. Zie ook GvD.

Klaas Levelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tangopeter: Klopt. Zie bv. http://www.kemet-europe.com/nl/vlakleppen.html voor het verschil polijsten/leppen. Mij lijkt polijsten, en ook 'kleppen slijpen' (het spul wordt gewoon klep(pen)slijppasta genoemd, beter. 'lap' kan immers ook nog onjofel gebruikt zijn...
7 hrs