KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

wellhead manifold

Dutch translation: boorputverdeelstukken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wellhead manifold
Dutch translation:boorputverdeelstukken
Entered by: Dirk Wouters

16:08 Aug 10, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / offshore platform
English term or phrase: wellhead manifold
Generators, firewater pumps, a knockout drum and glycol regeneration skid are central, and on the North side are the wellhead manifolds.
Wie zin heeft om de hele zin te vertalen, ook welkom!
Dirk Wouters
Spain
boorputverdeelstukken
Explanation:
De generatoren, brandbluspompen, een knock-out vat en de glycol regeneratieset staan in het midden en aan de noordzijde liggen de boorputverdeelstukken.
Selected response from:

TBVO
Netherlands
Grading comment
thx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1boorputverdeelstukken
TBVO
2verdeelstuk/verdeler van de spuitmondJack den Haan
2kerstboom
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kerstboom


Explanation:
Zo heet het dacht ik in de wandeling, maar ik weet eigenlijk niet of je dat in elk type tekst kunt gebruiken.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
boorputverdeelstukken


Explanation:
De generatoren, brandbluspompen, een knock-out vat en de glycol regeneratieset staan in het midden en aan de noordzijde liggen de boorputverdeelstukken.


TBVO
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
thx!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ja, dit is veel neutraler technisch corrct
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
verdeelstuk/verdeler van de spuitmond


Explanation:
Ben hier niet helemaal zeker van! Kluwer GPTW geeft voor wellhead 'spuitmond'. Manifiold wordt in de autotechniek ook wel vertaald met 'spruitstuk', maar of die vlieger hier opgaat... ?

http://www.nogepa.nl/pdf/mijnbouwregeling.pdf

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 325