KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

lateral lifting unit guide surface

Dutch translation: bovenkant geleiding zijheffer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lateral lifting unit guide surface
Dutch translation:bovenkant geleiding zijheffer
Entered by: Laurens Landkroon

10:27 Apr 10, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / mechanics
English term or phrase: lateral lifting unit guide surface
uit een onderhoudsmanual van een transportbandsysteem:

"Measure along entire mast length to a lateral lifting unit guide surface"
ik kom niet verder dan:
"Meet langs de gehele lengte van de mast tot een lateraal (of misschien ronddraaiend? ) hefonderdeel besturingsvlak.
van bijvoorbeeld: "lateral guide wheels" heb ik gemaakt: "zijwaartse leiwielen";
wat wordt er nu met "lateral" bedoeld? (en is de vertaling van het woord in beide voorbeelden hetzelfde?)
Laurens Landkroon
bovenkant geleiding zijheffer
Explanation:
guide = de opstaande randen die de vracht op de transportband in de juiste richting "leiden".

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-04-10 13:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

een zijheffer of zijlader is een machine die de lasten zijdelings optilt of oplaadt.
Selected response from:

Eveline Rerren
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bovenkant geleiding zijhefferEveline Rerren
2referentievlak van een naastgelegen lifteenheidHarry Borsje


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
referentievlak van een naastgelegen lifteenheid


Explanation:
Ik doe maar een gooi... Het lijkt me een soort controle tijdens de installatie van het geheel. Het gebruik van lateral hier lijkt me niet geheel juist :-\

In het andere geval lijkt het mij wel met 'zij-' te maken te hebben, maar hangt m.i. de vertaling af van het doel of de locatie: aan de zijkant, t.b.v. een zijwaartse beweging (of juist niet), enz.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bovenkant geleiding zijheffer


Explanation:
guide = de opstaande randen die de vracht op de transportband in de juiste richting "leiden".

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-04-10 13:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

een zijheffer of zijlader is een machine die de lasten zijdelings optilt of oplaadt.

Eveline Rerren
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4